Lekkend dak

Spreuken 27:15-16. Wat doe je als het dak bij jou al zo lang lekt?

15 ‭Als een dak dat altijd lekt wanneer het regent, 
‭zo is een vrouw die steeds weer ruzie zoekt.
16 ‭Wie haar in toom probeert te houden, 
‭is als iemand die de wind wil vangen 
‭of olie denkt te grijpen.

Vestig je hoop op God


Wat te doen als er nergens meer een veilige plek is? Buiten, in de wereld, stormt en regent het, en thuis is er ook geen veilige plek meer, omdat de regen door lekkage naar binnen komt. Gestadig blijft het binnen druppelen.
Als thuis geen veilige plek meer is door een twistzieke vrouw of man, een huwelijk dat onder druk staat of andere omstandigheden waar je zelf zo weinig aan kan doen, wind die je niet kunt vangen, olie die je niet kunt grijpen, wat doe je dan?
Stort dan je ziel uit voor God. Leg je gevoel, wil en verstand in Gods handen. Ook wanneer het dak al zo lang lek is. Hij heeft vat op wind en olie. Hij ziet je en red je.


Psalmen 42:5  / NBV
5 ‭Wat ben je bedroefd, mijn ziel, 
‭en onrustig in mij. 
‭Vestig je hoop op God, 
‭eens zal ik hem weer loven, 
‭mijn God die mij ziet en redt. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand