Recht

Spreuken 20:8. Waar vind je vandaag de dag goede en zuivere rechtspraak?

8 ‭Als het recht de troon van een koning schraagt, 
‭verjaagt hij met zijn blik elke boosdoener.

Wees verstandig, leiders van de aarde.



Een goede regering ruimt kwaad en slechtheid op uit het land. Spreekt recht en zorgt er voor dat het volk veilig is. Beschermt het volk tegen alle kwaad. Waar vind je zo’n regering? Kijk ik naar ons land dan vind ik wel wat van het recht wat gesproken wordt. We hebben te doen (gehad) met de toeslagenaffaire en de kloof tussen rijk en arm wordt steeds maar groter. Daders worden soms beter beschermd dan slachtoffers. Leven wordt lang niet altijd beschermt en de machten van de duisternis hebben vrij spel in levens van volksgenoten die wegvluchten in een verslaving aan verdovende middelen die legaal te verkrijgen zijn. Dat zijn zo een paar voorbeelden van hoe ik zie dat het er aan toegaat in ons land.
Wie spreekt recht! Wie staat voortdurend op de bres voor het volk om te strijden tegen het kwaad?
Ik woon in dit land als vreemdeling, omdat ik eigenlijk behoor tot een volk met een Koning die zuiver recht spreekt. Een Koning die altijd voor je strijd, die trouw is en waarheid spreekt. Die voortdurend pleit voor zijn onderdanen en zijn koninkrijk graag wil uitbreiden met nieuwe onderdanen die voor eeuwig veilig zijn. Die het kwaad overwonnen heeft en elk bolwerk dat door duistere machten gebouwd is neerhaalt. Bij die Koning ben ik veilig. Hij is mijn hoop, mijn redding, mijn gerechtigheid. In zijn koninkrijk is zuivere en eerlijke rechtspraak te vinden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand