Getuige

Spreuken 19:28-29. Wat is jouw getuigenis?

28 ‭Een onbetrouwbare getuige spot met het recht, 
‭een goddeloze zwelgt in onrecht.29 ‭Voor spotters staat de straf al vast, 
‭voor de rug van dwazen ligt de stok al klaar.

Reinheid en waarheid


Ik probeer in mijn overdenkingen altijd iets positiefs te halen uit het tekstgedeelte, maar Salomo maakt het me niet altijd makkelijk. Daarom draai ik deze verzen om in mijn eigen woorden en maak ze positief.

Een betrouwbare getuige is rechtvaardig. Een kind van God heeft rechtvaardigheid lief. Voor aanbidders van God staat de beloning vast, voor wijzen ligt de prijs in de hemel klaar.

Waar herken jij je het meest in? In de woorden van Salomo of in bovenstaande? Is jouw getuigenis: betrouwbaarheid, rechtvaardigheid, liefde, aanbidding en wijsheid? Strek je uit naar God en leg alle onbetrouwbaarheid, al het onrecht, al die goddeloosheid, spotternijen en dwaasheid af. 
Ga de weg van de Heer, dan blijft je rug gespaard voor de stok en zul je in plaats daarvan de prijs ontvangen.

MattheĆ¼s 25:21  / BOEK
21 ‭De heer zei: ‘Je bent een goede en betrouwbare knecht. Omdat je dit kleine bedrag goed hebt beheerd, zal ik je grote verantwoordelijkheid geven. Deel in mijn vreugde!’

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand