Juiste weg

Spreuken 20:7. Bewandel jij de juiste weg?

7 ‭Wie rechtvaardig is bewandelt de juiste weg, 
‭zijn kinderen zullen gelukkig zijn.

U bent mijn geluk.



Gelukkige kinderen! Dat willen we toch allemaal? 
Een oud lied zegt:

Zoek je naar waar geluk, stralend geluk, laat Jezus dan toe in je hart.’

Dat is in één zin samengevat wat de juiste weg is. Er is namelijk maar één mens geweest die volkomen rechtvaardig geleefd heeft, zich altijd en in alles aan de wet hield en nooit zondigde. Dat is Jezus, de mens geworden Zoon van God. Zo rechtvaardig als Hem zullen wij nooit worden, maar kunnen we wel zijn! Wat bedoel ik daar mee? Een vergelijking.
Deze week ontving ik mijn nieuwe BHV certificaat, nadat ik de online testen goed gemaakt had. Ik mag me weer een jaar BHV-er noemen. Beheers ik dan alle stof en ben ik in staat alle handelingen perfect uit te voeren? Zeker niet, maar ik ben het wel, BHV-er.
Zo is het ook met rechtvaardigheid. Als je de test goed gemaakt hebt, Jezus toelaten in je hart, bèn je rechtvaardig omdat Hij rechtvaardig is. Beheers je de kunst van het rechtvaardig leven dan perfect? Nee, zeker niet, maar je bent het wel, rechtvaardig. De Heilige Geest is je rechtvaardigheids-trainer en zal je de praktijklessen geven, zodat rechtvaardigheid steeds meer zichtbaar wordt in je leven.
Dat zal je kinderen gelukkig maken. Ga staan op die belofte uit deze spreuk en bewandel de juiste weg.

3Johannes 1:4  / NBV
4 ‭Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand