Gezuiverd

Spreuken 20:9. Wie kan dit zeggen?

9 ‭Wie zou kunnen zeggen: ‘Ik heb mijn hart gezuiverd, 
‭ik ben vrij van zonden’?

Reinheid en waarheid



Wie kan zeggen dat zijn hart gezuiverd is en dat hij vrij is van zonden? Ik! Dank U wel Here Jezus! 
Elke nieuwe dag begin ik met het aantrekken van de geestelijke wapenrusting uit Efeziërs 6, om bestand te zijn tegen de machten van de duisternis. Daarin zit het borstpantser van de gerechtigheid.

Efeziërs 6:14  / NBV
14 ‭Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst,

Efeziërs 1:7  / BOEK
7 ‭Gods Zoon heeft Zijn leven en Zijn bloed gegeven om ons van de zonde te verlossen. Alles wat wij hebben misdaan, is ons daardoor vergeven. Wat een ongelofelijke genade!

Hij heeft ons hart gezuiverd en ons vrijgemaakt van de macht van de zonde. Met zonden hebben we echter elke dag te maken. Elke dag hebben we vergeving nodig, ook als kinderen van God. Hoe kan het dat je aan de ene kant vrij bent van de macht van de zonde en aan de andere kant steeds weer opnieuw zondigt en vergeving nodig hebt? Laat het me je uitleggen in dit filmpje:


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand