Vertrouwd

Psalmen 22:1-10. Waarop vertrouw jij in dit leven?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van De hinde van de dageraad. Een psalm van David. 
‭‭(22:2)‭ Mijn God, mijn God, 
‭waarom hebt u mij verlaten? 
‭U blijft ver weg en redt mij niet, 
‭ook al schreeuw ik het uit.
‭‭ 2 ‭‭‭(22:3)‭ ‘Mijn God!’ roep ik 
‭overdag, en u antwoordt niet, 
‭’s nachts, en ik vind geen rust.
‭‭ 3 ‭‭‭(22:4)‭ U bent de Heilige, 
‭die op IsraĆ«ls lofzangen troont.
‭‭ 4 ‭‭‭(22:5)‭ Op u hebben onze voorouders vertrouwd; 
‭zij hebben vertrouwd en u verloste hen,
‭‭ 5 ‭‭‭(22:6)‭ tot u geroepen en zij ontkwamen, 
‭op u vertrouwd en zij werden niet beschaamd.
‭‭ 6 ‭‭‭(22:7)‭ Maar ik ben een worm en geen mens, 
‭door iedereen versmaad, bij het volk veracht.
‭‭ 7 ‭‭‭(22:8)‭ Allen die mij zien, bespotten mij, 
‭ze schudden meewarig het hoofd:
‭‭ 8 ‭‭‭(22:9)‭ ‘Wend je tot de ‭HEER‭ ! Laat hij je verlossen, 
‭laat hij je bevrijden, hij houdt toch van je?’ 
‭‭ 9 ‭‭‭(22:10)‭ U hebt mij uit de buik van mijn moeder gehaald, 
‭mij aan haar borsten toevertrouwd,
‭‭ 10 ‭‭‭(22:11)‭ bij mijn geboorte vingen uw handen mij op, 
‭van de moederschoot af bent u mijn God.

Ik stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God. 
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand