Bevrijder

Psalmen 18:1-19. Waarvan heeft/wil God jou bevrijd(en)?

1 ‭‭Voor de koorleider. Van David, de dienaar van de ‭HEER‭. Hij sprak de woorden van dit lied tot de ‭HEER‭ toen de ‭HEER‭ hem aan de greep van zijn vijanden had ontrukt, ook aan die van Saul. ‭(18:2)‭ Hij zei: 
‭Ik heb u lief, ‭HEER‭, mijn sterkte,
‭‭ 2 ‭‭‭(18:3)‭ ‭HEER‭, mijn rots, mijn vesting, mijn bevrijder, 
‭God, mijn steenrots, bij u kan ik schuilen, 
‭mijn schild, kracht die mij redt, mijn burcht.
‭‭ 3 ‭‭‭(18:4)‭ Ik roep: ‘Geloofd zij de ‭HEER‭, ‘
‭want ik ben van mijn vijanden verlost.
‭‭ 4 ‭‭‭(18:5)‭ Mij omsloten de banden van de dood, 
‭de kolkende afgrond joeg mij angst aan,
‭‭ 5 ‭‭‭(18:6)‭ de banden van het dodenrijk omklemden mij, 
‭op mijn weg lagen de valstrikken van de dood.
‭‭ 6 ‭‭‭(18:7)‭ In mijn nood riep ik tot de ‭HEER‭, 
‭ik schreeuwde naar mijn God om hulp. 
‭In zijn paleis hoorde hij mijn stem, 
‭mijn roepen bereikte zijn oren.
‭‭ 7 ‭‭‭(18:8)‭ Toen schudde en schokte de aarde, 
‭de bergen trilden op hun grondvesten, 
‭beefden omdat hij vlamde van woede,
‭‭ 8 ‭‭‭(18:9)‭ rook steeg op uit zijn neus, 
‭verterend vuur kwam uit zijn mond, 
‭hij spuwde hete as.
‭‭ 9 ‭‭‭(18:10)‭ Hij schoof de hemel open en daalde af, 
‭duisternis onder zijn voeten,
‭‭ 10 ‭‭‭(18:11)‭ hij besteeg de cherub en vloog, 
‭zwevend op de vleugels van de wind.
‭‭ 11 ‭‭‭(18:12)‭ Hij maakte van het donker zijn schuilplaats, 
‭trok een tent om zich heen 
‭van duister water, dichte wolken.
‭‭ 12 ‭‭‭(18:13)‭ Een vuurgloed ging voor hem uit, 
‭wolken joegen voort, hagel en gloeiende as.
‭‭ 13 ‭‭‭(18:14)‭ De donder van de ‭HEER‭ klonk aan de hemel, 
‭de Allerhoogste verhief zijn stem: 
‭hagel en gloeiende as.
‭‭ 14 ‭‭‭(18:15)‭ Hij schoot zijn pijlen en sloeg de vijanden uiteen, 
‭wierp zijn bliksemschichten en verdreef hen.
‭‭ 15 ‭‭‭(18:16)‭ De beddingen van het water werden zichtbaar, 
‭de grondvesten van de wereld kwamen bloot 
‭door uw dreigende blik, ‭HEER‭, 
‭door de briesende adem uit uw neus.
‭‭ 16 ‭‭‭(18:17)‭ Hij bood hulp van omhoog, greep mij vast 
‭en trok mij op uit de woeste wateren,
‭‭ 17 ‭‭‭(18:18)‭ ontrukte mij aan mijn machtige vijand, 
‭aan mijn haters, die sterker waren dan ik.
‭‭ 18 ‭‭‭(18:19)‭ Op de dag van mijn ondergang vielen zij aan, 
‭maar de ‭HEER‭ was mij tot steun.
‭‭ 19 ‭‭‭(18:20)‭ Hij leidde mij weg uit de nood en gaf mij ruimte, 
‭bevrijdde mij, omdat hij mij liefhad.
‭‭ 
Mijn bevrijder!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand