Mijn sterkte

Psalmen 22:11-21. Aan wie denk je bij het lezen van dit gedeelte en wat betekent het voor jou?

11 ‭‭‭(22:12)‭ Blijf dan niet ver van mij, 
‭want de nood is nabij 
‭en er is niemand die helpt.
‭‭ 12 ‭‭‭(22:13)‭ Een troep stieren staat om mij heen, 
‭buffels van Basan omsingelen mij,
‭‭ 13 ‭‭‭(22:14)‭ roofzuchtige, brullende leeuwen 
‭sperren hun muil naar mij open.
‭‭ 14 ‭‭‭(22:15)‭ Als water ben ik uitgegoten, 
‭mijn gebeente valt uiteen, 
‭mijn hart is als was, 
‭het smelt in mijn lijf.
‭‭ 15 ‭‭‭(22:16)‭ Mijn kracht is droog als een potscherf, 
‭mijn tong kleeft aan mijn gehemelte, 
‭u legt mij neer in het stof van de dood.
‭‭ 16 ‭‭‭(22:17)‭ Honden staan om mij heen, 
‭een woeste bende sluit mij in, 
‭zij hebben mijn handen en voeten doorboord. 
‭‭ 17 ‭‭‭(22:18)‭ Ik kan al mijn beenderen tellen. 
‭Zij kijken vol leedvermaak toe,
‭‭ 18 ‭‭‭(22:19)‭ verdelen mijn kleren onder elkaar 
‭en werpen het lot om mijn mantel.
‭‭ 19 ‭‭‭(22:20)‭ ‭HEER‭, houd u niet ver van mij, 
‭mijn sterkte, snel mij te hulp.
‭‭ 20 ‭‭‭(22:21)‭ Bevrijd mijn ziel van het zwaard, 
‭mijn leven uit de greep van die honden.
‭‭ 21 ‭‭‭(22:22)‭ Red mij uit de muil van de leeuw, 
‭bescherm mij tegen de horens van de wilde stier. 
‭U geeft mij antwoord.

Mijn sterkte, beschermer. Hij kwam mijn te hulp.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand