Herder

Psalmen 23:1-6. Als God de herder is en wij de schapen, wat zegt dat dan over de relatie tussen God en de mens?

1 ‭‭Een psalm van David. 
‭De ‭HEER‭ is mijn herder, 
‭het ontbreekt mij aan niets.
‭‭ 2 ‭‭Hij laat mij rusten in groene weiden 
‭en voert mij naar vredig water, 
‭‭ 3 ‭‭hij geeft mij nieuwe kracht‭{–(23:3) ‭hij geeft mij nieuwe kracht‭ –Ook mogelijk is de vertaling: ‘hij brengt mij behouden terug’.}‭‭ 
4 ‭‭Al gaat mijn weg 
‭door een donker dal, 
‭ik vrees geen gevaar, 
‭want u bent bij mij, 
‭uw stok en uw staf, 
‭zij geven mij moed.
‭‭ 5 ‭‭U nodigt mij aan tafel 
‭voor het oog van de vijand, 
‭u zalft mijn hoofd met olie, 
‭mijn beker vloeit over.
‭‭ 6 ‭‭Geluk en genade volgen mij 
‭alle dagen van mijn leven, 
‭ik keer terug in het huis van de ‭HEER‭ 
‭tot in lengte van dagen.
‭‭ 
De Heer is mijn herder.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand