Trouw

Psalmen 17:1-7. Wat zijn de wonderen van Gods trouw?

1 ‭‭Een gebed van David. 
‭Luister, ‭HEER‭, ik vraag om recht, 
‭luister naar mijn smeken, 
‭hoor mijn gebed–
‭geen leugen komt over mijn lippen. 
‭‭ 2 ‭‭Laat van u het oordeel komen, 
‭laat uw oog zien wat juist is.
‭‭ 3 ‭‭Bezoekt u mij in de nacht 
‭en beproeft en peilt u mijn hart, 
‭u zult niets in mijn nadeel vinden, 
‭geen kwaad kwam uit mijn mond.
‭‭ 4 ‭‭Hoe de mensen ook leven, 
‭ik houd mij aan het woord van uw lippen. 
‭De weg van roof en geweld 
‭heb ik altijd gemeden,
‭‭ 5 ‭‭mijn voeten volgden uw spoor, 
‭mijn stappen wankelden niet.
‭‭ 6 ‭‭Ik roep tot u om hulp, 
‭want u geeft mij antwoord. 
‭Wil mij horen, God, 
‭luister naar mijn spreken,
‭‭ 7 ‭‭toon mij de wonderen van uw trouw. 
‭Wie bij u schuilen redt u 
‭van hun tegenstanders, met uw machtige hand.
‭‭ 
Groot is uw trouw o Heer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand