Daden

Psalmen 22:22-31. Wat zijn de daden van God uit het verleden, het heden en in de toekomst?

22 ‭‭‭(22:23)‭ Ik zal uw naam bekendmaken, 
‭u loven in de kring van mijn volk.
‭‭ 23 ‭‭‭(22:24)‭ Loof hem, allen die de ‭HEER‭ vrezen, 
‭breng hem eer, kinderen van Jakob, 
‭wees beducht voor hem, volk van IsraĆ«l.
‭‭ 24 ‭‭‭(22:25)‭ Hij veracht de zwakke niet, 
‭verafschuwt niet wie wordt vernederd, 
‭hij wendt zijn blik niet van hem af, 
‭maar hoort zijn hulpgeroep.
‭‭ 25 ‭‭‭(22:26)‭ Van u komt mijn lofzang in de kring van het volk, 
‭mijn geloften los ik in bij wie u vrezen.
‭‭ 26 ‭‭‭(22:27)‭ De vernederden zullen eten en worden verzadigd. 
‭Zij die hem zoeken, brengen lof aan de ‭HEER‭. 
‭Voor altijd mogen jullie leven!
‭‭ 27 ‭‭‭(22:28)‭ Overal, tot aan de einden der aarde, 
‭zal men de ‭HEER‭ gedenken en zich tot hem wenden. 
‭Voor u zullen zich buigen 
‭alle stammen en volken.
‭‭ 28 ‭‭‭(22:29)‭ Want het koningschap is aan de ‭HEER‭, 
‭hij heerst over de volken.
‭‭ 29 ‭‭‭(22:30)‭ Wie op aarde in overvloed leven, 
‭zullen aanzitten en zich voor hem buigen. 
‭Ook zullen voor hem knielen 
‭wie in het graf zijn neergedaald, 
‭wie hun leven niet konden behouden.
‭‭ 30 ‭‭‭(22:31)‭ Een nieuw geslacht zal hem dienen 
‭en aan de kinderen vertellen van de Heer; 
‭‭ 31 ‭‭‭(22:32)‭ aan het volk dat nog geboren moet worden 
‭zal het van zijn gerechtigheid verhalen: 
‭hij is een God van daden.
‭‭ 
Looft Hem om zijn machtige daden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand