Reine handen

Psalmen 18:20-28. Wat zijn ‘reine handen’ en heb jij die?

20 ‭‭‭(18:21)‭ De ‭HEER‭ heeft mijn onschuld vergolden, 
‭mij beloond voor mijn reine handen:
‭‭ 21 ‭‭‭(18:22)‭ ik volgde de wegen die de ‭HEER‭ had gewezen 
‭en werd mijn God niet ontrouw,
‭‭ 22 ‭‭‭(18:23)‭ zijn voorschriften hield ik voor ogen, 
‭zijn wetten wees ik nooit af.
‭‭ 23 ‭‭‭(18:24)‭ Ik was hem volkomen toegewijd 
‭en hoedde mij steeds voor het kwaad,
‭‭ 24 ‭‭‭(18:25)‭ daarom heeft de ‭HEER‭ mijn onschuld beloond, 
‭hij zag mijn reine handen.
‭‭ 25 ‭‭‭(18:26)‭ U bent trouw voor de trouwe, 
‭volmaakt voor de volmaakte, 
‭‭ 26 ‭‭‭(18:27)‭ zuiver voor de zuivere, 
‭maar voor de sluwe ongrijpbaar.
‭‭ 27 ‭‭‭(18:28)‭ U bent de redder van het vertrapte volk, 
‭wie zich hoog wanen, brengt u ten val.
‭‭ 28 ‭‭‭(18:29)‭ U bent het die mijn lamp doet schijnen, 
‭u, ‭HEER‭, mijn God, verlicht mijn duisternis,

Heer, wij heffen reine handen naar U op en aanbidden U.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand