Overpeinzingen

Psalmen 19:7-14. Wat zijn de overpeinzingen van jouw hart en maak je God daarmee blij?

7 ‭‭‭(19:8)‭ De wet van de ‭HEER‭ is volmaakt: 
‭levenskracht voor de mens. 
‭De richtlijn van de ‭HEER‭ is betrouwbaar: 
‭wijsheid voor de eenvoudige.
‭‭ 8 ‭‭‭(19:9)‭ De bevelen van de ‭HEER‭ zijn eenduidig: 
‭vreugde voor het hart. 
‭Het gebod van de ‭HEER‭ is helder: 
‭licht voor de ogen.
‭‭ 9 ‭‭‭(19:10)‭ Het ontzag voor de ‭HEER‭ is zuiver, 
‭houdt stand, voor altijd. 
‭De voorschriften van de ‭HEER‭ zijn waarachtig, 
‭rechtvaardig, geheel en al.
‭‭ 10 ‭‭‭(19:11)‭ Ze zijn begeerlijker dan goud, 
‭dan fijn goud in overvloed, 
‭en zoeter dan honing, 
‭dan honing vers uit de raat.
‭‭ 11 ‭‭‭(19:12)‭ Uw dienaar laat zich erdoor verlichten, 
‭wie ze opvolgt wordt rijk beloond.
‭‭ 12 ‭‭‭(19:13)‭ Maar wie kan al zijn fouten kennen? 
‭Spreek mij vrij van verborgen zonden.
‭‭ 13 ‭‭‭(19:14)‭ Bescherm mij, uw dienaar, en laat hoogmoed 
‭niet over mij heersen, dan zal ik volmaakt zijn 
‭en bevrijd van grote zonde.
‭‭ 14 ‭‭‭(19:15)‭ Laten de woorden van mijn mond u behagen, 
‭de overpeinzingen van mijn hart u bekoren, 
‭‭HEER‭, mijn rots, mijn verlosser.
‭‭ 
Mogen de woorden van mijn mond U welgevallig zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand