Verlossen

Psalmen 17:8-15. Waarvan ben jij verlost of zou je verlost willen worden?

8 ‭‭Behoed mij als de appel van uw oog, 
‭verberg mij in de schaduw van uw vleugels
‭‭ 9 ‭‭voor de goddelozen die mij geweld aandoen, 
‭voor de vijanden die mij naar het leven staan.
‭‭ 10 ‭‭Hun hart is gevoelloos en gesloten, 
‭hun mond spreekt hoogmoedige taal. 
‭‭ 11 ‭‭Ze sluiten mij in waar ik mijn voeten ook zet, 
‭ze houden mij in het oog en hopen op mijn val.
‭‭ 12 ‭‭Mijn vijand is een leeuw, belust op prooi, 
‭een roofdier dat zich schuilhoudt.
‭‭ 13 ‭‭Sta op, ‭HEER‭, 
‭ga op hem af en druk hem tegen de grond. 
‭Laat uw zwaard mij bevrijden van de goddelozen,
‭‭ 14 ‭‭uw hand, ‭HEER‭, mij verlossen van die mannen 
‭des doods, die leven voor kortstondig gewin. 
‭Ze mogen hun buik vullen met de straf die hun toekomt, 
‭ze mogen hun kinderen ermee verzadigen, 
‭hun kleinkinderen geven wat ervan overschiet.
‭‭ 15 ‭‭Laat mij, recht gedaan, uw gelaat aanschouwen, 
‭bij het ontwaken mij verzadigen aan uw beeld.

Mijn Verlosser leeft!


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand