Kracht

Psalmen 18:29-50. Wat is de krachtbron van waaruit jij leeft?

29 ‭‭‭(18:30)‭ met u storm ik af op een legerbende, 
‭met mijn God beklim ik de hoogste muur.
‭‭ 30 ‭‭‭(18:31)‭ Gods weg is volmaakt, 
‭het woord van de ‭HEER‭ is zuiver, 
‭een schild is hij 
‭voor allen die bij hem schuilen.
‭‭ 31 ‭‭‭(18:32)‭ Wie anders is God dan de ‭HEER‭, 
‭wie anders een rots dan onze God?
‭‭ 32 ‭‭‭(18:33)‭ De God die mij met kracht omgordt, 
‭leidt mij op een volmaakte weg,
‭‭ 33 ‭‭‭(18:34)‭ hij geeft mij voeten snel als hinden, 
‭doet mij op toppen van bergen staan,
‭‭ 34 ‭‭‭(18:35)‭ oefent mijn handen voor de strijd–
‭mijn armen spannen de bronzen boog.
‭‭ 35 ‭‭‭(18:36)‭ U was het schild dat mij redde, 
‭uw rechterhand ondersteunde mij, 
‭uw woord maakte mij sterk,
‭‭ 36 ‭‭‭(18:37)‭ u baande de weg voor mijn voeten, 
‭ik wankelde niet.
‭‭ 37 ‭‭‭(18:38)‭ Ik achtervolgde mijn vijanden, haalde hen in 
‭en keerde niet terug voor ik hen had vernietigd,
‭‭ 38 ‭‭‭(18:39)‭ ik verpletterde hen, ze stonden niet meer op, 
‭dood lagen ze onder mijn voeten.
‭‭ 39 ‭‭‭(18:40)‭ U hebt mij omgord met kracht voor de strijd, 
‭mijn tegenstanders voor mij doen buigen,
‭‭ 40 ‭‭‭(18:41)‭ u liet mij de rug van mijn vijanden zien, 
‭mijn haters, ik roeide ze uit.
‭‭ 41 ‭‭‭(18:42)‭ Ze riepen om hulp, maar er was geen redder, 
‭ze riepen de ‭HEER‭, maar hij antwoordde niet.
‭‭ 42 ‭‭‭(18:43)‭ Ik verpulverde hen tot stof in de wind, 
‭veegde hen weg als vuil van de straat.
‭‭ 43 ‭‭‭(18:44)‭ U bevrijdde mij van een opstandig volk, 
‭stelde mij aan tot hoofd van de naties. 
‭Een volk dat ik niet kende, onderwierp zich,
‭‭ 44 ‭‭‭(18:45)‭ gehoorzaamde mij zodra het van mij hoorde. 
‭Vreemdelingen toonden zich onderdanig,
‭‭ 45 ‭‭‭(18:46)‭ vreemde volken verloren hun kracht, 
‭bevend kwamen zij uit hun burchten.
‭‭ 46 ‭‭‭(18:47)‭ De ‭HEER‭ leeft, geprezen zij mijn rots, 
‭hoogverheven is God, mijn redder.
‭‭ 47 ‭‭‭(18:48)‭ De God die mij wraak liet nemen, 
‭dwong volken op de knieĆ«n, 
‭‭ 48 ‭‭‭(18:49)‭ bevrijdde mij van mijn vijanden, 
‭verhief mij boven mijn tegenstanders, 
‭ontrukte mij aan mannen van geweld.
‭‭ 49 ‭‭‭(18:50)‭ Daarom wil ik u prijzen te midden van de volken, ‭HEER‭, 
‭een loflied zingen tot eer van uw naam.
‭‭ 50 ‭‭‭(18:51)‭ Hij schenkt zijn koning grote overwinningen, 
‭betoont zich trouw aan zijn gezalfde, 
‭aan David en zijn nageslacht, voor altijd. 

Kracht van de Vader, de Zoon en de Geest.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand