Vraag

Job 13:13-22. Welke twee dingen zou jij aan God willen vragen?

13 ‭‭Zwijg nu, dan zal ik spreken, 
‭wat er ook gebeuren mag.
‭‭ 14 ‭‭Al moet ik mijzelf aan stukken rijten, 
‭al moet ik mijn leven op het spel zetten
‭‭ 15 ‭‭–hij wil me zeker doden–, ik deins niet terug, 
‭ik zal mijn daden tegenover hem verdedigen.
‭‭ 16 ‭‭Ja, dit zal zelfs mijn redding worden, 
‭want huichelaars verschijnen niet voor hem.
‭‭ 17 ‭‭Luister dus aandachtig naar mijn woorden, 
‭laat mijn betoog in jullie oren dringen.
‭‭ 18 ‭‭Nu zal ik mijn zaak uiteenzetten; 
‭ik weet: het recht staat aan mijn kant.
‭‭ 19 ‭‭Is er iemand die mijn gelijk betwisten kan? 
‭Dan zal ik zwijgen en te gronde gaan.
‭‭ 20 ‭‭Maar ik vraag u om twee dingen, 
‭zodat ik mij niet voor u hoef te verbergen:
‭‭ 21 ‭‭haal uw handen van mij af 
‭en laat angst voor u mij niet verlammen.
‭‭ 22 ‭‭Roep mij, dan zal ik antwoorden, 
‭of ik zal spreken en dan antwoordt u. 

Daarom vraag ik .........


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand