Oprechte woorden

Job 6:22-30. Waar vind jij oprechte woorden?

22 ‭‭Heb ik jullie soms gevraagd: “Geef me iets”? 
‭Of: “Betaal voor mij met jullie geld”?
‭‭ 23 ‭‭Of: “Bevrijd me uit vijandelijke hand, 
‭verlos me uit de macht van tirannen”?
‭‭ 24 ‭‭Als ik iets misdaan heb, vertel het dan. 
‭Leg het me uit, ik zal wel zwijgen.
‭‭ 25 ‭‭Oprechte woorden sterken, 
‭maar jullie verwijten–wat tonen die aan?
‭‭ 26 ‭‭Nemen jullie me mijn woorden kwalijk? 
‭Is mijn vertwijfeld spreken voor jullie niets dan wind?
‭‭ 27 ‭‭Een weeskind zouden jullie nog verdobbelen, 
‭jullie zouden zelfs je eigen vriend verkopen!
‭‭ 28 ‭‭Keer mij je gezicht toe en luister. 
‭Ik zal tegen jullie toch niet liegen?
‭‭ 29 ‭‭Bezin je, laat geen onrecht gebeuren. 
‭Bezin je, nog altijd sta ik in mijn recht.
‭‭ 30 ‭‭Ligt er kwaad op mijn tong? 
‭Ken ik de smaak van rampspoed niet?
‭‭ 
Mogen de woorden van mijn mond en de overleggingen van mijn hart U welgevallig zijn.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort