Eeuwig leven

Job 7:7-16. Zal jij eeuwig leven? Hoe weet je dat zeker?

7 ‭‭Bedenk toch: in een zucht is mijn leven voorbij, 
‭nooit weer zal mijn blik het goede aanschouwen.
‭‭ 8 ‭‭Het oog dat op mij is gericht, zal niets zien: 
‭u kijkt naar mij, maar ik zal er niet zijn.
‭‭ 9 ‭‭Zoals wolken verwaaien en verdwijnen, 
‭zo daalt de mens voorgoed af in het dodenrijk.
‭‭ 10 ‭‭Naar zijn huis keert hij niet terug 
‭en zijn woonplaats zal hem niet meer kennen.
‭‭ 11 ‭‭Maar ik zal mijn mond niet houden, 
‭zo beklemd als mijn hart is, zal ik spreken, 
‭zo bitter als mijn ziel is, zal ik klagen.
‭‭ 12 ‭‭Ben ik de zee of het zeemonster? 
‭Moet u mij daarom bewaken?
‭‭ 13 ‭‭Want als ik zeg: “In mijn bed vind ik troost, 
‭mijn slaap zal mijn verdriet verzachten, ”
‭‭ 14 ‭‭dan schrikt u mij met dromen op, 
‭en de beelden die ik zie, jagen me angst aan.
‭‭ 15 ‭‭Liever zou ik gewurgd worden en sterven 
‭dan in dit lichaam blijven.
‭‭ 16 ‭‭Ik kan niet meer, ik zal niet eeuwig leven; 
‭laat mij toch met rust, mijn dagen zijn al vluchtig.
‭‭ 
U geeft het leven tot in eeuwigheid.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort