Als, dan.

Job 8:1-7. Als ik ........, dan ............! Vul dit eens voor jezelf in voor je relatie met God.

1 ‭‭Toen nam Bildad uit Suach het woord:
‭‭ 2 ‭‭‘Hoe lang blijf je deze dingen nog verkondigen? 
‭Al die woorden van je–ze zijn niets dan wind.
‭‭ 3 ‭‭Is God dan onrechtvaardig? 
‭Zou de Ontzagwekkende het recht verdraaien? 
‭‭ 4 ‭‭Als je kinderen tegen hem gezondigd hebben, 
‭gingen zij te gronde aan wat zij zelf misdeden.
‭‭ 5 ‭‭Als jij je zelf tot God zult wenden 
‭en de Ontzagwekkende om genade smeekt,
‭‭ 6 ‭‭als je rein bent, en rechtschapen–
‭dan zal hij het voor je opnemen 
‭en zal de gerechtigheid weer wonen in je huis.
‭‭ 7 ‭‭En al was je verleden onbeduidend, 
‭je toekomst zal des te grootser zijn.
‭‭ 

Psalmen 91:1-2  / NBV
1 ‭‭Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont 
‭en overnacht in de schaduw van de ‭Ontzagwekkende‭,
‭‭ 2 ‭‭zegt tegen de ‭HEER‭: ‘Mijn toevlucht, mijn vesting, 
‭mijn God, op u vertrouw ik.’ 
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort