Vreugde

Job 10:14-22. Wat is de bron van jouw vreugde?

14 ‭‭wanneer ik zondig, dan merkt u het op, 
‭nooit laat u mij vrijuit gaan. 
‭‭ 15 ‭‭Als ik schuldig ben–wee mij! 
‭Maar zelfs onschuldig kan ik mijn hoofd niet oprichten, 
‭verdwaasd van schande, dronken van ellende als ik ben. 
‭‭ 16 ‭‭Als ik het opricht, zult u mij bespringen als een leeuw 
‭en u nogmaals oppermachtig tonen.
‭‭ 17 ‭‭Steeds weer roept u nieuwe getuigen op, 
‭steeds erger wordt uw boosheid jegens mij, 
‭vijand na vijand overvalt me.
‭‭ 18 ‭‭Waarom hebt u mij ter wereld laten komen? 
‭Waarom ben ik niet gestikt, voor iemand mij had gezien?
‭‭ 19 ‭‭Dan was het of ik nooit had geleefd, 
‭ik was uit de moederschoot zo naar het graf gebracht.
‭‭ 20 ‭‭Mij resten weinig dagen, laat dit ophouden. 
‭Keer u af van mij, zodat ik nog wat vreugde heb,
‭‭ 21 ‭‭voor ik vertrek, voorgoed, 
‭naar het land van diepe donkerte,
‭‭ 22 ‭‭het land van het donkerste duister, 
‭van de diepzwarte chaos, 
‭van het nachtzwarte licht.”’‭ 

Hoor mijn worden Heer, sla acht op mijn klagen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geroep

Lijntje naar boven

Strijd