Ziel

Job 10:1-7. Hoe is het met jouw ziel?

1 ‭‭Vervuld van afschuw voor het leven 
‭laat ik mijn klacht de vrije loop 
‭en zal ik spreken uit het bitterst van mijn ziel.
‭‭ 2 ‭‭Tegen God zal ik zeggen: “Veroordeel mij niet, 
‭laat me weten waarom u mij bestrijdt.
‭‭ 3 ‭‭Doet het u goed mij te verdrukken, 
‭te verachten wat uw handen hebben voortgebracht 
‭en de plannen van de goddelozen te begunstigen?
‭‭ 4 ‭‭Hebt u de ogen van een mens, 
‭ziet u zoals mensenogen zien?
‭‭ 5 ‭‭Zijn uw dagen als de dagen van een sterveling, 
‭uw jaren als de levensdagen van een mens?
‭‭ 6 ‭‭Zoals u naar mijn fouten speurt, 
‭zoals u probeert te ontdekken wat ik heb misdaan!
‭‭ 7 ‭‭U weet dat ik niet schuldig ben, 
‭maar niets kan mij uit uw macht bevrijden.

Wat ben je bedroefd mijn ziel en onrustig in mij. Vestig je hoop toch op God!


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort