Woorden

Job 9:14-21. Hoe kan jij de juiste woorden vinden in moeilijke situaties?

14 ‭‭Hoe kan ik mijn stem dan laten horen, 
‭hoe kan ik dan de juiste woorden vinden?
‭‭ 15 ‭‭Al sta ik in mijn recht, een weerwoord heb ik niet, 
‭ik kan slechts mijn rechter om genade smeken.
‭‭ 16 ‭‭Als ik hem zou roepen en hij antwoordde, 
‭zou ik niet geloven dat hij naar me luisterde.
‭‭ 17 ‭‭Hij teistert mij als een stormwind, 
‭zonder reden brengt hij mij steeds nieuwe wonden toe.
‭‭ 18 ‭‭Hij laat me nooit op adem komen, 
‭hij vervult mij met een diepe bitterheid. 
‭‭ 19 ‭‭Gaat het om kracht, dan is hij de sterkste, 
‭gaat het om recht, dan zegt hij: “Wie daagt mij voor de rechter?”
‭‭ 20 ‭‭Ook al heb ik geen schuld, 
‭mijn eigen mond zal me veroordelen. 
‭Ook al ben ik onschuldig, 
‭hij zal mij schuldig verklaren.
‭‭ 21 ‭‭Ik ben rechtschapen–maar mijn leven telt niet meer, 
‭ik veracht mijn bestaan.
‭‭ 
De waarheid spreekt.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort