Spreken

Job 13:1-12. Ben jij teleurgesteld in mensen en wat zou je daarover tegen de Ontzagwekkende willen zeggen?

1 ‭‭Mijn ogen hebben alles gezien, 
‭mijn oren alles gehoord en begrepen.
‭‭ 2 ‭‭Wat jullie weten, weet ik ook, 
‭ik ben niet jullie mindere.
‭‭ 3 ‭‭Nu zal ik spreken tot de Ontzagwekkende, 
‭ik wil me verdedigen ten overstaan van God.
‭‭ 4 ‭‭Want jullie dekken alles toe met leugens, 
‭kwakzalvers zijn jullie, allemaal!
‭‭ 5 ‭‭O, wilden jullie maar eens zwijgen, 
‭dat zou wel een blijk van wijsheid zijn.
‭‭ 6 ‭‭Luister goed naar mijn verweer, 
‭hoor het pleidooi dat over mijn lippen komt.
‭‭ 7 ‭‭Spreken jullie onwaarheid namens God? 
‭Willen jullie God met leugens dienen?
‭‭ 8 ‭‭Zien jullie hem naar de ogen? 
‭Is het zijn zaak waarvoor jullie pleiten? 
‭‭ 9 ‭‭Loopt het goed af, als hij jullie onderzoekt? 
‭Kun je hem bedriegen zoals je een mens bedriegt?
‭‭ 10 ‭‭Streng zal hij je straffen, 
‭als je heimelijk partijdig bent.
‭‭ 11 ‭‭Boezemt zijn majesteit je dan geen schrik in? 
‭Overweldigt je geen siddering van angst?
‭‭ 12 ‭‭Jullie betoog is louter zand, 
‭jullie verweer een lemen schild.

Eer en glorie van de mens is niet waar ik naar op zoek ben.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geroep

Lijntje naar boven

Strijd