Herleven

Job 14:7-15. Als een mens sterft - kan hij dan herleven?

7 ‭‭Voor een boom is er altijd hoop: 
‭als hij wordt omgehakt, loopt hij weer uit, 
‭er blijven nieuwe loten komen.
‭‭ 8 ‭‭Al wordt zijn wortel in de aarde oud, 
‭al gaat zijn stronk dood in de grond,
‭‭ 9 ‭‭zodra hij water ruikt, bot hij weer uit 
‭en vormt twijgen, als een jonge scheut.
‭‭ 10 ‭‭Maar een mens sterft en hij ligt terneer. 
‭Hij blaast zijn laatste adem uit–waar is hij dan?
‭‭ 11 ‭‭Water van de zee verdampt, 
‭beddingen van rivieren worden dor en droog. 
‭‭ 12 ‭‭Een mens gaat liggen en staat niet meer op. 
‭Zolang de hemel zal bestaan, ontwaakt hij niet, 
‭hij wordt niet uit zijn slaap gewekt.
‭‭ 13 ‭‭O, geef mij een schuilplaats in het dodenrijk 
‭en verberg me daar totdat uw woede is geluwd, 
‭stel een tijd vast en kijk dan weer naar mij om. 
‭‭ 14 ‭‭Als een mens sterft–kan hij dan herleven? 
‭Dan zou ik heel mijn tijd uitdienen, 
‭totdat ik werd afgelost.
‭‭ 15 ‭‭U zou me roepen en ik zou antwoorden, 
‭u zou terugverlangen naar het werk van uw handen.

Zo één met Hem sterf ik niet meer.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort