Recht

Job 9:1-13. Hoe kan een mens recht staan tegenover God?

1 ‭‭Hierop antwoordde Job:
‭‭ 2 ‭‭‘Zeker, ik weet dat het zo is, 
‭hoe kan een mens in zijn recht staan tegenover God?
‭‭ 3 ‭‭Als je met hem een rechtsgeding wilt aangaan, 
‭heb je niet één op de duizend maal een weerwoord.
‭‭ 4 ‭‭Hoe wijs van hart, hoe sterk een mens ook is, 
‭God kan hij nimmer straffeloos trotseren.
‭‭ 5 ‭‭Hij verplaatst bergen, voor men het merkt; 
‭in zijn woede stoot hij ze omver.
‭‭ 6 ‭‭De aarde schudt hij van haar plaats, 
‭zodat haar zuilen wankelen.
‭‭ 7 ‭‭De zon houdt op te schijnen als hij het beveelt, 
‭en hij sluit de sterren weg, verzegeld.
‭‭ 8 ‭‭Hij spant het hemelgewelf, hij alleen, 
‭en wandelt op de hoog oprijzende zee.
‭‭ 9 ‭‭De Grote Beer heeft hij gemaakt, en Orion, 
‭de Plejaden en de sterren van het zuiden.
‭‭ 10 ‭‭Hij doet grote, ondoorgrondelijke dingen, 
‭ontelbaar zijn de wonderen die hij verricht.
‭‭ 11 ‭‭Hij gaat mij voorbij en ik zie hem niet, 
‭hij glipt langs mij heen en ik merk het niet.
‭‭ 12 ‭‭Als hij iets wegrukt, wie weerhoudt hem dan? 
‭Wie zal hem zeggen: “Wat doet u?”
‭‭ 13 ‭‭God houdt zijn woede niet in toom; 
‭zelfs Rahabs helpers moeten voor hem buigen.

Dankzij uw Zoon.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort