Iemand

Job 9:22-35. Wie spreekt er recht over jouw leven en heeft er gezag over?

22 ‭‭Hij maakt geen onderscheid, en daarom zeg ik: 
‭“Onschuldige of goddeloze, beiden vernietigt hij.”
‭‭ 23 ‭‭Als plotseling een ramp verderf zaait, 
‭spot hij met de wanhoop van onschuldigen.
‭‭ 24 ‭‭De aarde wordt gegeven aan de goddelozen, 
‭het gezicht van haar rechters wordt bedekt. 
‭Als niet hij dit doet, wie dan?
‭‭ 25 ‭‭Mijn dagen gaan sneller dan een ijlbode; 
‭ze vliegen voorbij zonder enige vreugde.
‭‭ 26 ‭‭Ze spoeden langs als rieten boten, 
‭als een adelaar die wegschiet naar zijn prooi.
‭‭ 27 ‭‭Als ik zeg: “Laat ik mijn geklaag nu staken 
‭en een vrolijker gezicht zetten, ”
‭‭ 28 ‭‭dan blijft mijn pijn me angst aanjagen 
‭en weet ik: nooit verklaart u mij onschuldig.
‭‭ 29 ‭‭Ik zal veroordeeld worden; 
‭waarom zou ik nog vruchteloos verder zwoegen? 
‭‭ 30 ‭‭Al zou ik me wassen met sneeuw 
‭en mijn handen reinigen met loog,
‭‭ 31 ‭‭u zou mij in een put gooien; 
‭zelfs mijn kleren zouden van me walgen. 
‭‭ 32 ‭‭Hij is geen mens, zoals ik, 
‭anders zou ik hem kunnen antwoorden, 
‭als we samen voor de rechter stonden.
‭‭ 33 ‭‭Was er maar iemand die tussen ons rechtsprak, 
‭die over ons beiden zijn gezag kon laten gelden.
‭‭ 34 ‭‭Dan zou zijn hand mij niet meer straffen 
‭en zijn verschrikking mij niet meer overweldigen.
‭‭ 35 ‭‭Dan zou ik spreken zonder hem te vrezen–
‭maar nee, dat is mij niet vergund.

Ik bouw op Jezus, anders niet.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort