Wij in de Vader en de Zoon

Johannes 17:20

Wat Ik U vraag, is niet alleen voor hen. Het is ook voor de mensen die door hen in Mij zullen gaan geloven. 

 

Welke mensen zijn door mij in U gaan geloven? Dat vraag ik mij nu af Heer. Ik denk aan al die kinderen die ik gedurende mijn hele loopbaan in mijn klas gehad heb. Zijn zij in U gaan geloven? Al de kinderen die meegegaan zijn naar kinderkampen waar ik ook was. Zijn zij in U gaan geloven? De tieners die op de club gezeten hebben waar ik één van de leiders was. Zijn zij in U gaan geloven? Alle mensen die ik bereikt heb met de preken en overdenkingen. Zijn zij in U gaan geloven Heer?

Ik dank U voor de velen die dat wel zijn gaan doen en bid dat ze volhardend de weg met U blijven gaan en dat U ze beschermt tegen de duivel en dat U ze heiligt en zuivert. 

 

[Bid voor iedereen die door jou in Jezus zijn gaan geloven en Hem volgen] 

 

Johannes 17:21-23

Ik vraag U, Vader, of zij net zo één mogen zijn als U en Ik. U bent in Mij en Ik ben in U. Laat hen ook zo in Ons zijn. Dan zal de wereld geloven dat U Mij gestuurd hebt. Ik heb hun dezelfde eer gegeven als U Mij gegeven hebt, om hen zo één te laten zijn als U en Ik. Doordat Ik in hen ben en U in Mij bent, zullen zij een volmaakte eenheid zijn. Dan zal de wereld erkennen dat U Mij gestuurd hebt en dat U net zoveel van hen houdt als van Mij.

 

Vader in de hemel, er vanuit gaande dat U alle gebeden van uw Zoon Jezus verhoord, is dit wel heel bijzonder. Niet te bevatten, zo groot en zo mooi: 'Laat hen ook zo in Ons zijn'. Wij verborgen in de Vader en de Zoon. Kun je je een veiligere plek bedenken? Wat een eer om daar te mogen zijn, samen met al mijn broeders en zusters. In die eenheid zijn wij samen volmaakt één. Zijn en niet worden! Vanuit die eenheid gaat de wereld zien wie Jezus is en gaat de wereld in Hem geloven. 

Ik realiseer me dat deze eenheid zwaar onder vuur genomen wordt door de machten van de duisternis. Als ik al die verdeeldheid zie die ontstaan is onder uw kinderen, dan zijn dat geen vruchten van deze wonderbare eenheid. Vergeef ons Heer en leer ons te leven, lief te hebben, vanuit deze wonderbare drieëenheid: Vader, Zoon en gemeente. 

 

[Wordt stil en onderzoek je eigen hart. Handel jij vanuit het één zijn met de Vader en de Zoon? Belijd wat beleden moet worden, vergeet wat achter je ligt en strek je uit wat er voor je ligt als je gaat leven en liefhebben vanuit die eenheid] 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand