Liefde voor Jezus van God

Johannes 17:24

Vader, U hebt hen aan Mij gegeven. Ik wil dat zij bij Mij zullen zijn om mijn schitterende majesteit te zien. U hebt Mij die majesteit gegeven, omdat U al van Mij hield voor het ontstaan van de wereld.

 

Jezus, wij zijn van U. Uw eigendom. Doe met ons en in ons wat U wilt doen. Heilige Geest, neem de regie over van onze eigen wil, verstand en gevoel en stuur ons lichaam. Onze mond, in de dingen die we zeggen en wat we eten en drinken. Leer ons te zwijgen en te spreken wanneer dat moet en te verstaan wat U zegt. Leer ons te eten en drinken om te leven in plaats van te leven om te eten en drinken. Verbreek elke verslaving die ingeslopen is in ons leven. 

Neem de regie over onze handen en voeten in wat we doen en waar we gaan. Toont U ons de paden die we gaan moeten Heer. Wijst U ons de wegen die U goed voor ons vindt (Psalm 25:4). 

Neem de regie over onze organen, pezen, spieren, gewrichten en botten, bloedsomloop en alles wat U gemaakt heeft en maakt dat we leven. We geven het over aan U, zodat we gezond zullen zijn en sterk, om te leven tot uw eer.

We willen dicht bij U zijn en blijven Heer. Dat kunnen we niet zonder de kracht en leiding van de Heilige Geest. Daar strekken we ons vandaag ook naar uit, om voortdurend in uw nabijheid te zijn. Wat we ook doen en waar we ook zijn. 

Laat uw macht en majesteit zichtbaar worden in en door ons leven heen, Heer Jezus. We hebben het ontvangen, omdat U in ons woont. En zoals de Vader van U houdt, zo houdt U van ons. Dank U wel Heer Jezus. Van die liefde willen we ons bewust blijven.

 

Johannes 15:9

Jezus zegt: 'Zoals de Vader van mij houdt, houd ik van jullie. Blijf je bewust van mijn liefde.

 

[Neem de tijd om je helemaal aan Jezus uit te leveren. Met alles wat in je is voortdurend bij Hem te zijn en je door Hem te laten leiden. Laat je vullen met zijn liefde] 

 

Johannes 17:25-26

Rechtvaardige Vader, al kent de wereld U niet, Ik ken U. En mijn leerlingen weten dat U Mij gestuurd hebt. Ik heb hun verteld wie U bent en zal dat blijven doen. Want Ik wil dat uw liefde voor Mij in hen zal zijn, en dat Ikzelf ook in hen zal zijn.'

 

U bent rechtvaardig, Vader. In uw Zoon Jezus Christus zijn ook wij rechtvaardig verklaard. 

 

Romeinen 3:23 en 24

Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God, en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.

 

We hebben het niet verdiend Heer, dat maken deze woorden wel duidelijk. Wij zondigden allemaal, maar door uw grote genade zijn we rechtvaardig verklaard, omdat Jezus Christus rechtvaardig is en Hij in ons is. Dank U wel voor die grote genade. 

Laat de wereld zien wie U bent Heer. Neem de verblinding weg van de mensen rondom ons, die deze genade niet kennen. Wij kennen U door de Zoon en geloven dat Hij de Messias is, de Redder van de wereld. 

U blijft ons vertellen wie U bent door de Heilige Geest die in ons is. Ook vandaag wilt U ons weer onderwijzen en herinneren aan alles wat U heeft gezegd. Help ons te verstaan Heer en laat alle andere stemmen in ons zwijgen. Dat geschreeuw van satan en zijn demonen moet stoppen. Over en uit! Wij willen uw stem verstaan Heer. Daarom onderwerpen we ons aan U, bieden weerstand tegen de boze en Hij zal van ons wegvluchten (Jakobus 4:7). 

Here Jezus, als U wilt dat de liefde van God voor U in ons zal zijn, dan is dat zo, want de Vader verhoort dit gebed. Dank U voor die liefde in ons voor U. Wij houden van U Heer Jezus. Hebben U lief met heel ons hart, met heel onze ziel en heel ons verstand. Niet vanuit onszelf, maar vanuit de liefde voor U in ons, geschonken door de Vader. 


[Neem de tijd om God te danken en te prijzen voor wie Hij is en wat Hij heeft gedaan. Trek de geestelijke wapenrusting aan en heb lief]



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand