Ik ben een kind van God

Johannes 1:12 en 13 BOEK

Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden. Door geloof in Zijn naam worden zij opnieuw geboren, natuurlijk niet als mens, maar geestelijk uit God.

 

Ik ben een kind van de Heer, omdat ik de deur van mijn leven voor U heb open gezet Jezus. Ik geloof in uw naam, want U bent degene die ons redt uit de duisternis van deze wereld. U heeft mijn dode geest tot leven gewekt en mij in contact gebracht met God. Ik hoor nu bij de familie van God en ben een nieuw mens, geleid door de Heilige Geest. Die weet als geen ander wie U bent en wil ons graag meer over U leren. 

En voor alle mensen die de deur van hun leven nog niet hebben open gezet voor U Heer Jezus, bid ik dat ze dat gaan doen. U bent de enige hoop voor de wereld. U heeft de toekomst in handen en door U te aanvaarden maken wij deel uit van die toekomst.

 

Openbaringen 3:20 BOEK

Luister, Ik klop op de deur. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen. Dan zullen wij samen eten; hij met Mij en Ik met hem.


 [Neem de tijd om te bidden voor de mensen die de deur nog niet hebben opengedaan voor Jezus. Bid dat ze dat zullen doen] 

 

Als jij de deur wilt opendoen voor Jezus, bid dan het volgende gebed:

 

‘Heer Jezus, ik kom tot U.

Ik geloof dat U voor mijn zonden stierf aan het kruis, maar dat U ook weer opstond uit de dood.

Ik heb spijt van alle verkeerde dingen die ik gedaan heb.

Wees mij daarom genadig en vergeef mij Heer, zodat mijn ziel voor eeuwig gered is.

Ik geloof dat U mijn Redder bent. Buiten U is er geen hoop.

Ik vraag U in mij te komen wonen: Kom binnen Heer en maak alles nieuw in mij!

U bent mijn Heer en ik leg mijn leven in Uw handen. Vanaf vandaag ben ik helemaal van U.

Dank U dat ik nu een kind van God ben en dat U mijn leven leidt.

Ik ben blij, want door U, Heer Jezus, ben ik een kind van God!

Dank U vanuit het diepst van mijn hart!

Amen!’

 

Johannes 1:14 BOEK

En Christus kreeg een menselijk lichaam en leefde bij ons hier op aarde. Hij was vol vergevende liefde en waarheid. Wij hebben gezien hoe groot en machtig Hij is, de enige Zoon van de hemelse Vader.

 

Dank U dat U naar de aarde gekomen bent Jezus. U was een mens als wij. U weet als geen ander wat wij doormaken, want U heeft het zelf doorgemaakt. Als U vol vergevende liefde en waarheid was, dan zijn wij dat ook. Want U woont in ons! Uw grootheid en macht is in ons. Vergeef ons Heer, dat we dat zo weinig laten zien. Er zit nog zoveel van onszelf in de weg. Ik moet kleiner worden, Hij moet groter worden!

 

Johannes 3:30 BOEK

Hij moet groter worden en ik steeds kleiner.

 

Heilige Geest, ik vraag U dat in en door mijn leven heen uit te werken. Jezus moet groter worden en ik moet kleiner worden.

 

[Als dat ook jouw verlangen is, spreek dat dan uit naar God]



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand