God is een genadig gever

Johannes 1:15

Johannes was Zijn getuige, die zei: "Ik heb gezegd dat er na mij Iemand zou komen, Die er eerder was dan ik. Hij was er al voordat ik geboren werd."

 

Dank U voor Johannes, die getuigde van U Heer Jezus. Johannes laat ons zien dat het niet om onszelf gaat, maar om U, die er eerder was als ons. Zelfs eerder dan Johannes, terwijl Johannes eerder geboren was dan Jezus. U bent er al vanaf de grondlegging van de wereld. Dat hebben we in vers 1 al gelezen:

 

Johannes 1:1

In het begin was het Woord (Jezus) en het Woord (Jezus) was bij God, en het Woord (Jezus) was God. Het Woord (Jezus) was bij God in het begin.

 

Vergeef mij Heer dat ik zoveel met mezelf bezig ben. Daar wil ik mee stoppen. Ik wil met luide stem over U spreken Heer Jezus, van U getuigen. Over al het andere hoef ik mij geen zorgen te maken, want U bent een genadig gever Heer. Dat is de betekenis van de naam Johannes: 'Jehova is een genadig gever'. Dat bent U Heer en daar dank ik U voor. Vandaag kies ik er voor om U, en het doen van uw wil, de hoogste plaats te geven in mijn leven. 

 

MattheĆ¼s 6:25

Geef het Koninkrijk van God en het doen van zijn wil de hoogste plaats in je leven. Al het andere zal je dan geschonken worden.

 

[Als jij dit ook wil, zeg dat dan nu tegen God]

 

Johannes 1:16 en 17

Uit de overvloed die Hij heeft, hebben wij allen genade op genade ontvangen. Want Mozes heeft ons ooit de wet gegeven, maar Jezus Christus bracht ons genade en waarheid.

 

Dank U voor de overvloed die U heeft en geeft. Zoals een schip dat alles heeft; koopwaar, vracht, zeelui, roeiers en soldaten, zo zijn wij door U toegerust om uit te varen en onze levensreis te volbrengen. U bent werkelijk een genadig gever. 

U leert ons in Efeziƫrs 1 wat U gegeven heeft.

 

Efeziƫrs 1:3

Aan God, de Vader van onze Here Jezus Christus, komt alle dank en eer toe. Hij heeft ons, nu wij Ć©Ć©n zijn met Jezus Christus, alle geestelijke zegen gegeven, die er in de hemel is.

 

Ik dank U en eer U voor wat U gegeven hebt:

  • U heeft ons uitgekozen en aangenomen als uw kinderen (vers 4 en 5).
  • U heeft ons laten ervaren hoe buitengewoon goed U bent (vers 6).
  • U heeft ons vrijgekocht van de macht van de zonde (vers 7).
  • U heeft alles wat wij verkeerd hebben gedaan vergeven (vers 7).
  • U heeft ons alle wijsheid en inzicht gegeven (vers 8).
  • U heeft ons het geheim bekend gemaakt waarom Jezus gekomen is (vers 9).
  • U heeft ons Ć©Ć©n gemaakt met Jezus. Wij zijn van U (vers 10).
  • U heeft ons de Heilige Geest gegeven als bewijs dat we van U zijn (vers 13).
  • U heeft ons een groot geloof gegeven (vers 15).
  • U heeft ons liefde voor alle christenen gegeven (vers 15).
  • U heeft ons een geweldige rijkdom gegeven (vers 18).
  • U heeft ons ontzaglijk grote kracht gegeven  (vers 19).
  • Wij zijn deel van de gemeente, uw lichaam (vers 23).
  • Wij zijn vol van Jezus en komen zo tot onze bestemming (vers 23).

 

U bent werkelijk een genadig gever Heer. Er is grote dankbaarheid in mijn hart. Ik prijs uw naam! Ik hoef het niet meer zelf te verdienen, door mij aan uw wet te houden. Geen mens kan dat. Dat heeft uw volk wel laten zien. Het is allemaal dankzij uw grote genade. De wet is en blijft goed en U heeft ons toegerust om er naar te leven. Degene die als enige in staat was zich te houden aan de wet, woont in ons. Jezus Christus, onze Redder en Verlosser. Hij stelt ons in staat te leven zoals God het wil.

 

[Dank God voor wat Hij in zijn grote genade aan ons gegeven heeft]

 

Johannes 1:18

Geen mens heeft God ooit gezien. Maar Zijn enige Zoon, Jezus Christus, Die Ć©Ć©n met Hem is, heeft ons laten zien wie God is.

 

Dank U wel Heer Jezus, dat U de Vader aan ons heeft laten zien. Jehova, een genadig gever. 

Goed toegerust vaar ik vandaag uit en doe wat U wilt dat ik zal doen, zodat anderen gaan zien wie U bent.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand