Als Jezus spreekt

Johannes 1:1-2, BOEK

In het begin was het Woord en het Woord was bij God, en het Woord was God.‭ ‭Het Woord was bij God in het begin.

 

Heer, uw gesproken Woord, logos, dat opgeschreven is in de Bijbel, is er altijd al geweest. Voor de grondlegging van de wereld, vanaf de oorsprong, is uw Woord er al. Dat is niet te bevatten, zo groot en wonderbaar. U bent er altijd al geweest en zal er altijd zijn.

 

Jesaja 40:28, BasisBijbel

Weten jullie het dan niet? Hebben jullie het dan niet gehoord? De Heer is de Maker van de hele aarde. Hij is een eeuwige God. Hij wordt niet moe en raakt niet uitgeput. Hij is zóveel wijzer dan wij, dat wij Hem niet kunnen begrijpen.

 

[Neem de tijd om God in je eigen woorden te prijzen om wie Hij is]

 

Johannes 1:3, BOEK

Door het Woord is alles ontstaan en zonder het Woord is niets ontstaan van alles wat bestaat.

 

Dank u Heer, voor de onthulling van een groot geheim. Het Woord wordt hier ineens een persoon. Geen ‘logos’, maar ‘autos’, een persoonlijk voornaamwoord. En niet zomaar een persoon, dé Persoon Jezus Christus, want niemand anders dan Hij kan God genoemd worden, net als U. Het is raadselachtig mooi te lezen en te weten dat jullie volmaakt één zijn.

Die eenheid heeft de hemel en aarde gemaakt met alles wat daarop en daarin leeft. Ook wij zijn door die eenheid geschapen, wonderlijk mooi geweven in de schoot van onze moeders.

 

Psalmen 139:13-14, BOEK

U hebt mij immers in de buik van mijn moeder gemaakt? 

Mijn hele lichaam werd door U geweven.‭ ‭Ik prijs U, omdat U mij zo prachtig hebt gemaakt. 

Alles wat U doet, is wonderbaarlijk. 

Alles in mij getuigt daarvan.

 

[Zeg tegen God wat je zeggen wilt naar aanleiding van deze twee verzen uit Psalm 139 en twijfel niet aan zijn goedheid en bedoelingen]

 

Johannes 1:4, BOEK

In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen.

 

In uw gesproken woord zit volmaakt leven. U sprak en het was er. U zag het en het was zeer goed. Toen Jezus op aarde leefde was Hij de belichaming van ‘logos’, uw gesproken woord. Als Hij sprak gebeurde het gewoon. Sprak hij genezing uit, dan kwam er genezing. Sprak Hij bevrijding uit, dan kwam er bevrijding. Gaf Hij onderwijs over uw koninkrijk, dan sprak Hij woorden van waarheid en leven en ging het licht aan in de duistere harten van de mensen.

Zo heeft U uw licht ook laten schijnen in mijn hart en mij het leven gegeven, eeuwig leven. 

 

2Corinthiërs 4:6, BasisBijbel

Want de God die heeft gezegd dat er licht moest gaan schijnen in het donker,  heeft het licht in ons hart laten schijnen: we zagen dat in Jezus Christus de macht en majesteit van God te zien is. 

‭‭

[Neem de tijd om te bidden voor de mensen die de deur nog dicht houden voor Jezus en waar Hij nog niet met zijn licht heeft kunnen schijnen in hun harten]

 

Johannes 1:5, BOEK

Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in zijn macht kunnen krijgen.

 

Wat een mooi slotakkoord van dit gebed Heer. De duisternis, satan en zijn demonen, is overwonnen. Het licht is sterker dan de duisternis. U bent sterker dan satan en zijn demonen. 

En omdat ik de deur van mijn leven heb opengezet voor U en uw leven in mij is, heeft satan het niet langer meer voor het zeggen in mijn leven. Ik ben niet meer van hem. Ik ben van U!

 

1Johannes 4:4b, BasisBijbel

Jullie zijn uit God geboren, kinderen, en jullie hebben de vijanden van Christus overwonnen. Want Hij die in jullie is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand