Vreemdeling en bijwoner

Johannes 17:13

Nu kom Ik bij U. Ik zeg dit allemaal terwijl Ik nog in de wereld ben, omdat Ik wil dat zij vol zullen zijn van de blijdschap die Ik heb.

 

Als ons leven hier op aarde voorbij is komen wij bij U, Vader in de hemel. Maar nu zijn wij nog in deze wereld en willen we daar van alles. Het gaat er alleen niet om wat wij willen, maar wat U wilt Heer Jezus. U wilt nog steeds dat mensen vol zijn van uw blijdschap. Uw blijdschap stijgt uit boven omstandigheden en komt uit het hart van de Vader. Het één zijn met uw Vader geeft U die blijdschap en die hebben wij ook ontvangen, want wij zijn opgenomen in die eenheid. Laat ons vol zijn van die blijdschap! 

Ik leg mijn ziel het zwijgen op als die elke keer weer probeert blijdschap te zoeken in omstandigheden en wat de wereld te bieden heeft. Ik vraag U Heilige Geest, mij deze dag weer vol te maken van de blijdschap van Jezus. Eén zijn met Hem en één zijn met de Vader.

 

Johannes 17:21

Ik vraag U Vader, of zij net zo één mogen zijn als U en Ik. U bent in Mij en Ik ben in U. Laat hen ook zo in Ons zijn.

 

Dat is volmaakte blijdschap.

 

[Vraag de Heilige Geest je te vervullen met deze blijdschap en spreek je ziel aan als die je wil laten geloven dat omstandigheden je blijdschap bepalen. Vraag de Heer wat Hij wil dat je vandaag zal doen en leg je eigen wil het zwijgen op] 

 

Johannes 17:14-15

Ik heb hun doorgegeven wat U verteld hebt. De wereld haat hen omdat zij, net als Ik, niet bij de wereld horen. Ik vraag U niet hen uit de wereld weg te nemen, maar hen te beschermen tegen de duivel.

 

Dank U Heilige Geest voor alles wat U ons geleerd hebt uit het Woord en dat U ons steeds weer herinnerd hebt aan wat Jezus gezegd heeft. 

U heeft mij ooit, lang geleden, een beeld gegeven waarin ik zag dat ik met open armen op aarde stond en me uitstrekte naar een boekrol die boven mij vastgehouden werd. Ik kon er zelf niet bij. Toen wist ik dat ik het zelf niet kon grijpen. Toen wist ik wie mijn Leraar is, de Heilige Geest. Dank U voor de tekst die U mij toen,  in 1997,  gaf.

 

Jesaja 30:20-21

Ook al bezorgde Hij u een tijd van angst en onderdrukking, Hij zal bij u zijn om u te onderwijzen. Met uw eigen ogen zult u uw Leraar zien. Als u Gods paden verlaat en afdwaalt, zult u een stem achter u horen zeggen: 'Nee, dit is de weg, hier moet u lopen.' 

 

De wereld haat de mensen die zich laten leiden en onderwijzen door de Heilige Geest. Daarom dat wij ook te maken krijgen met vervolging. U heeft ons daar al eerder voor gewaarschuwd. Daarom vraag ik U ons vandaag ook te beschermen tegen de duivel en trek ik de geestelijke wapenrusting uit Efeziërs 6 aan. Eigenlijk doe ik die nooit uit, zoals Nehemia en zijn knechten dat ook niet deden tijdens de herbouw van de muur van Jeruzalem.

 

Nehemia 4:23

Al die tijd kwamen wij niet uit de kleren, ik niet, en mijn broeders, mijn dienaren en de wachters die bij mij waren, ook niet. Ook wij hadden onze wapens voortdurend binnen handbereik. 

 

Toch trek ik ze elke dag weer aan, omdat ik weet hoe snel ik geneigd ben onderdelen van de wapenrusting te veronachtzamen. 

Uw waarheid is in ons. Uw gerechtigheid is in ons. De bereidheid om U te dienen is in ons. Het geloof is in ons. De redding is in ons. Uw Woord is in ons. Uw Geest is in ons.

Waarom? Omdat Jezus in ons is! Wij laten ons die blijdschap niet roven door de duivel en zijn demonen. Daarom de geestelijke wapenrusting. Daarom proclameren wij wie we zijn in Christus en volgen we Hem. 

 

[Proclameer over jouw leven wie je bent in Jezus en trek de geestelijke wapenrusting uit Efeziërs 6 aan] 

 

Johannes 17:16-19

Zij horen net zomin bij de wereld als Ik. Maak hen zuiver en heilig door hen te onderwijzen in uw woord van waarheid. Ik stuur hen de wereld in, zoals U Mij de wereld hebt ingestuurd. Ik wijd mijn leven aan hen, om hen door de waarheid aan U te wijden. 

 

Wij horen net zomin bij de wereld als U Heer. Ons Vaderland is uw koninkrijk. Wij zijn hemelburgers en hier op aarde vreemdelingen en bijwoners.

 

Hebreeën 11:13

……. en zij hebben beleden dat zij vreemdelingen en bijwoners op de aarde waren. 

 

Wij zijn zuiver en heilig in Jezus, maar het feit dat wij dat zijn wil niet altijd zeggen dat onze lichamen en zielen dat zijn. Onze geest is dat wel, want daar woont uw Geest Heer. Daarom dat wij heilig en zuiver zijn. Laat ons lichaam en onze ziel - ons gevoel, verstand en onze wil - vandaag ook weer zuiver en heilig zijn door het Woord van uw waarheid. Niet onze eigen waarheden Heer, maar Uw waarheid. 

Ik wil mijn leven wijden aan de opdracht die U mij gegeven heeft. Lang geleden heeft U dat in een droom aan mij geopenbaard. Mijn roeping is de verkondiging van het Evangelie en het gebed. Daar wijd ik mij aan. Sinds kort zelfs door al mijn tijd daaraan te besteden. Ik bid jij de roeping in je leven zult vinden en, als je die al gevonden hebt, er volhardend in zult blijven wandelen.

 

[Bid voor zuiverheid en heiligheid in je lichaam en ziel. Dank voor wie je bent in Hem. Wijd je toe aan de roeping die Hij voor jouw leven gegeven heeft of vraag er naar] 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand