Bevrijd!


Spreuken 24:11-12. Wie bevrijd jij vandaag?

11 ‭Bevrijd hen die ter dood veroordeeld zijn, 
‭doe alles om hun leven te redden.12 ‭Zeg niet: ‘Ik wist het niet, ‘
‭want hij die de harten doorgrondt, 
‭het innerlijk doorziet, 
‭weet of je de waarheid spreekt. 
‭Hij vergeldt elk mens naar zijn daden.

Ga op weg.


Woorden van Jesaja:

Jesaja 61:1-3  / NBV
1 ‭De geest van God, de ‭HEER‭, rust op mij, 
‭want de ‭HEER‭ heeft mij gezalfd. 
‭Om aan armen het goede nieuws te brengen 
‭heeft hij mij gezonden, 
‭om aan verslagen harten hoop te bieden, 
‭om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken 
‭en aan geketenden hun bevrijding,2 ‭om een genadejaar van de ‭HEER‭ uit te roepen 
‭en een dag van wraak voor onze God, 
‭om allen die treuren te troosten,3 ‭om aan Sions treurenden te schenken 
‭een kroon op hun hoofd in plaats van stof, 
‭vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad, 
‭feestkledij in plaats van verslagenheid. 
‭Men noemt hen ‘Terebinten van gerechtigheid’, 
‭geplant door de ‭HEER‭ als teken van zijn luister.

Woorden van Jezus:

Lukas 4:18-19  / NBV
18 ‭‘De Geest van de Heer rust op mij, 
‭want hij heeft mij gezalfd. 
‭Om aan armen het goede nieuws te brengen 
‭heeft hij mij gezonden, 
‭om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken 
‭en aan blinden het herstel van hun zicht, 
‭om onderdrukten hun vrijheid te geven,19 ‭om een genadejaar van de Heer uit te roepen.’

Woorden van jou?
Als de woorden van Jezus ook de woorden van jou zijn, dan zul je genoeg mensen tegenkomen die bevrijding nodig hebben. ‘Ik wist het niet’ is dan geen excuus. Raak daarvan niet in een kramp, maar steun op de eerste woorden die Jezus zegt: ‘De Geest van de Heer rust op mij!’ Die Geest wil dolgraag mensen bevrijden en wil dat door jou heen bewerken. 
Armen wijd en blik omhoog dus. Kom, Heilige Geest! Neem mij, kneed mij, vorm mij en vul mij. Ik leg mijn leven in uw sterke hand, Heer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand