Beschermer

Spreuken 23:10-11. Wat kun jij vandaag voor de ‘wezen’ betekenen?

10 ‭Verleg geen oude grenzen, 
‭schend de akkers van wezen niet.
11 ‭Want hun beschermer is sterk, 
‭hij zal hun rechten tegen je verdedigen.

Behoed mij o God


De spreuk en het lied van vandaag spreekt over de bescherming die God geeft, in het bijzonder voor de wezen. Voor wie geen ouders hebben om voor hun rechten op te komen is God een schuilplaats.
Met het wegvallen van het gezin als hoeksteen van de maatschappij, de toenemende zelfgerichtheid, het afschuiven van verantwoordelijkheden en de invloed van social media, zie je een tendens dat er steeds meer ‘wezen’ komen. Kinderen die wel ouders hebben, maar die er niet ‘zijn’ voor ze. Ouders die het veel te druk hebben met hun eigen rechten in plaats van het opkomen voor de rechten van hun kinderen. Voor al deze kinderen is God een beschermer. Hij behoed ze.
Terugkijkend op mijn leven zie ik hoe God ook mij beschermd heeft vanaf het moment dat ik op 8 jarige leeftijd mijn vader verloor. Hij was er altijd. Ik ben me daar niet altijd bewust van geweest, maar achterom kijkend ben ik daar wel van overtuigd, ook omdat ik steeds bij Hem geschuild heb. En geloof me; dat is een hele goede schuilplaats!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand