Liefde en trouw

Spreuken 16:6. Wat doet Gods liefde en trouw met jou?

6 ‭‭Zonden worden toegedekt door liefde en trouw, 
‭wie ontzag heeft voor de ‭HEER‭ mijdt het kwaad.‭ 

Liefde en trouw van God.


Zonden, het kwaad dat in ieder mens gebakken zit en ons afhoudt van een relatie met God, en leidt tot de dood. Maar God hield zoveel van de wereld, van jou en mij, dat Hij zijn Zoon gaf om de straf voor onze zonden te dragen aan het kruis op Golgatha en door zijn opstanding te laten zien dat de dood niet het laatste woord heeft, maar het eeuwige leven met God.

Johannes 3:16  / NBV
16 ‭‭Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.‭ 

Het is de liefde en trouw van God die dit bewerkt heeft. Het is door de liefde en trouw van Jezus dat onze zonden toegedekt zijn. Toegedekt betekent in de grondtekst verzoend. Jezus heeft ons door zijn liefde en trouw verzoend met God. Onze zonden hebben het niet voor het zeggen in ons leven, maar Jezus. Hij heeft de macht van de zonde verbroken aan het kruis op Golgotha. 
Wordt je nu nog geplaagd door zonden, dan komt dat niet door de zondemacht die in je leven regeert, want Jezus regeert. In onze geest leeft zijn Geest en dat blijft eeuwig bestaan. Ons lichaam en onze ziel zijn echter sterfelijk en daardoor vatbaar voor zonden. De zondemacht die in deze wereld om ons heen zeer reëel aanwezig is, vuurt zijn pijlen af op ons sterfelijke lichaam en onze sterfelijke ziel en treft helaas regelmatig doel. Zie er dan op toe dat die wonden niet gaan etteren, met alle gevolgen voor je ziel en lichaam, maar ga naar Jezus. Zijn liefde en trouw blijven eeuwig bestaan en als jij je zonden belijdt, dan vergeeft Hij en verzoend Hij. Dat is het werk dat Jezus op dit moment dagelijks doet in de hemelse tabernakel. Lees Hebreeën 9 maar. Met zijn vergoten bloed op Golgotha blijvend verzoening brengen, totdat Hij terugkomt en de vervulling van de Grote Verzoendag aanbreekt. Wat een liefde en wat een trouw.
In ontzag voor Hem wil ik het kwaad uit de weg gaan en zijn liefde en trouw laten zien aan de mensen om mij heen, zodat ze ook in Hem gaan geloven, want ..........

Johannes 3:36  / NBV
36 ‭‭Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand