Vruchten

Spreuken 12:10-12. Wat zijn de vruchten van je arbeid?

10 ‭‭Een rechtvaardige zorgt goed voor zijn vee, 
‭een goddeloze is alleen maar wreed.
‭‭ 11 ‭‭Wie zijn grond bewerkt, heeft altijd genoeg te eten, 
‭wie lucht najaagt, heeft geen verstand.
‭‭ 12 ‭‭Een goddeloze jaagt op zijn eigen ondergang, 
‭wat rechtvaardigen doen, werpt vruchten af.

Wij zijn de arbeiders in uw wijngaard.


Wie we zijn in ons dagelijks werk, hoe we ons daar gedragen en omgaan met onze collega’s en leidinggevenden en hoe we ons werk zelf doen, is bepalend voor ons getuigenis als kind van God. In de Spreuken van vandaag gaat het over ons werk. De boer die goed zorgt voor zijn vee en de kantjes er  niet bij afloopt, maar hard werkt voor een goede oogst. Denk vandaag eens over je eigen werk na en kijk eens verder dan alleen het product dat je aan het produceren bent en/of de dienst die je verleend. Je bent een arbeider die werkt in dienst van de Heer. De ‘wijngaard’ waarover in het lied gesproken is, is ook je werk. Toen ik als late tiener een keuze moest maken voor een beroep en opleiding, dacht ik na over de volgende vraag:. ‘Als ik 8 uur per dag, 5 dagen in de week werk voor een werkgever, dan wil ik een beroep kiezen waar ik goed kwijt kan waar ik in geloof en waar ik voor sta in het leven!’ Voor mij werd dat de PABO, maar eigenlijk kan het in elk beroep. Hoe? Door in je handel en wandel te laten zien hoe Jezus handelde en wandelde. Wees geduldig en volhardend en let dan op wat voor vruchten dat afwerpt. 

Johannes 15:16-17  / NBV
16 ‭‭Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Wat je de Vader in mijn naam vraagt, zal hij je geven.‭ 17 ‭‭Dit draag ik jullie op: heb elkaar lief.‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand