Bestand

Spreuken 27:3-4.  Ben jij bestand tegen dwazen en jaloezie? 

3 ‭Een steen is zwaar, het zand is een last, 
‭zwaarder dan beide drukt de ergernis over een dwaas.
4 ‭Woede is wreed, razernij is als een stortvloed, 
‭maar wie is tegen jaloezie bestand?

Ik vertrouw op U vandaag.


Een zware steen of een zak met zand kun je nog laten liggen, maar een stortvloed overkomt je plotseling. Een dwaas kun je nog ontlopen - en ik zou je zeker adviseren dat te doen voor zover dat mogelijk is - , maar de vruchten van jaloezie zijn als een stortvloed die je plotseling overkomen. Een last waarmee je moet dealen. Hoe?

Psalmen 55:22-23  / NBG51
22 ‭Werp‭‭ uw ‭bekommernis‭‭ op‭ de HERE‭, Hij zal voor u zorgen‭‭; Hij‭ zal nimmermeer‭‭ toelaten‭‭, dat de rechtvaardige‭ wankelt‭‭.23 ‭Maar Gij‭, o God‭, zult hen doen neerdalen‭‭ in de kuil‭ van het verderf‭; de mannen‭ van bloed‭ en bedrog‭ zullen hun dagen‭ niet‭ ter helfte volbrengen‭‭. Ik echter‭ vertrouw‭‭ op U.

Komt die last dus plotseling op je neer als een stortvloed, werp hem dan af op de Heer en vertrouw op Hem. 
Ik zie het voor me hoe ik in mijn leven loop met een rugzak waar een zware last in zit. De Heer loopt naast me en nodigt me uit om mijn last te dragen. Het enige wat mij te doen staat is de last afwerpen en er op vertrouwen dat Hij, de Almachtige God, er raad mee weet, zoals zijn Zoon er raad mee wist toen Hij onze zware zondelast op zich nam. Hij is zeer te vertrouwen!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand