Tijd

Prediker 3:4. Wat wil jij tegen je ziel zeggen?

‭4‭ ‭Er is een tijd om te huilen 
‭en een tijd om te lachen, 
‭een tijd om te rouwen 
‭en een tijd om te dansen.‭

Mijn ziel, vestig je hoop op God!


Tijd voor onze emoties waar we zo vaak geen controle over hebben. Ze komen en gaan, zo is het leven. Voor mij is het nu een tijd om te rouwen en zie ik uit naar een stukje vrolijkheid. Tijd om mijn ziel aan te spreken zoals David dat deed.

 

Psalmen 42:5, NBV

5‭ ‭(42:6) Wat ben je bedroefd, mijn ziel, 

en onrustig in mij. 

Vestig je hoop op God, 

eens zal ik hem weer loven, 

mijn God die mij ziet en redt. 

‭‭

Sta niet toe dat je ziel, met alle emoties, de regie pakt in je leven, zodat je als een gevoelsmens door het leven gaat. Zwalkend van huilen naar lachen en van rouwen naar dansen. 

Pak de regie, zoals David dat hier doet en spreek je ziel aan:

‘Mijn ziel, wat ben je onrustig in mij. Vestig je hoop op God!’

Zo, dat had ik even nodig. Ik kan er weer tegenaan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand