Wie?

Spreuken 30:4. Noem mij zijn naam en de naam van zijn zoon, als je die kent.

‭4‭ ‭Wie is naar de hemel geklommen en weer afgedaald? 
‭Wie heeft de wind met zijn handen gevangen? 
‭Wie heeft het water in zijn mantel gebonden? 
‭Wie heeft de grenzen van de aarde bepaald? 
‭Noem mij zijn naam, en de naam van zijn zoon, 
‭als je die kent.‭

Hij!


Galaten 2:20, NBV
‭20‭ ‭ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij.
 Mijn leven hier op aarde leef ik in het geloof in de Zoon van God, 
die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft prijsgegeven.‭

Wie? Niet ik, maar Hij! Hij die de gestalte van een dienstknecht aangenomen heeft en aan de mens gelijk worden is.

Filippenzen 2:5-8, NBV
‭5‭ ‭Laat onder u de gezindheid heersen die Christus Jezus had.‭ ‭
6‭ ‭Hij die de gestalte van God had, hield zijn gelijkheid aan God niet vast,‭ ‭
7‭ ‭maar deed er afstand van. Hij nam de gestalte aan van een slaaf en werd gelijk aan een mens. 
En als mens verschenen,‭ ‭8‭ ‭heeft hij zich vernederd en werd gehoorzaam tot in de dood-de dood aan het kruis.‭

Hij, die opgevaren is naar de hemel en daar de hoogste plaats gekregen heeft.

Filippenzen 2:9-11, NBV
‭9‭ ‭Daarom heeft God hem hoog verheven en hem de naam geschonken die elke naam te boven gaat,‭
 ‭10‭ ‭opdat in de naam van Jezus elke knie zich zal buigen, in de hemel, op de aarde en onder de aarde,‭ ‭
11‭ ‭en elke tong zal belijden: ‘Jezus Christus is Heer, ‘tot eer van God, de Vader.‭

Hij, die de wind heeft gevangen, het water gebonden heeft en de grenzen heeft bepaald.

Job 28:24-28, NBV
‭24‭ ‭Want hij ziet tot aan de randen van de aarde, 
‭onder heel de hemel ontsnapt niets aan zijn blik.‭ ‭25‭ ‭Toen hij de kracht schiep van de winden 
‭en de wateren omgrensde,‭ ‭26‭ ‭toen hij zijn wet oplegde aan de regen 
‭en de wegen van de donderwolken baande,‭ ‭27‭ ‭zag hij de wijsheid en hij toetste haar, 
‭hij peilde en doorgrondde haar.‭ ‭28‭ ‭En hij sprak tot de mens: 
‭‘Ontzag voor de Heer-dat is wijsheid; 
‭het kwaad mijden-dat is inzicht.’‭

Noem mij zijn naam en de naam van zijn zoon, als je die kent.
Prijs Hem!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand