Twee vragen

Spreuken 30:7-9. Wat zijn jouw twee vragen?

‭7‭ ‭Twee dingen vraag ik u, 
‭gun ze me zolang ik leef:‭ ‭8‭ ‭Houd me ver van leugen en bedrog. 
‭Maak me niet arm, maar ook niet rijk, 
‭voed me slechts met wat ik nodig heb.‭ ‭9‭ ‭Want als ik rijk zou zijn, zou ik u wellicht verloochenen, 
‭zou ik kunnen zeggen: ‘Wie is de ‭HEER‭?’ 
‭En als ik arm zou zijn, zou ik stelen 
‭en de naam van mijn God te schande maken.‭

Mijn twee vragen


Mijn twee vragen voor het leven wat ik nog te leven heb hier op aarde:
  1. ‘Heer, leer mij het kwaad te mijden!’
  2. ‘Heer, leer mij te leven in ontzag voor uw naam!’

Job 28:28, NBV
‭28‭ ‭En hij sprak tot de mens: 
‭‘Ontzag voor de Heer-dat is wijsheid; 
‭het kwaad mijden-dat is inzicht.’‭

De vragen van Agur hebben dezelfde strekking:
  1. ‘Houd me ver van leugen en bedrog!’
  2. ‘Maak me niet arm, maar ook niet rijk, voed me slechts met wat ik nodig heb!’
Ook dit is bedoeld om het kwaad te mijden en te leven in ontzag voor God. Dat is alles wat Agur graag wil en daar sluit ik me bij aan. Dat is ook mijn dagelijkse gebed voor al mijn geliefden. Het gebed dat Jezus voor ons bad. Zijn twee vragen aan de Vader voor de mens, voor jou en mij:
  1. ‘Vader, bescherm ze tegen de duivel!’
  2. ‘Vader, heilig ze in uw waarheid!’
Johannes 17:15-17, NBV
‭15‭ ‭Ik vraag niet of u hen uit de wereld weg wilt nemen, maar of u hen wilt beschermen tegen de duivel.‭
 ‭16‭ ‭Ze horen niet bij de wereld, zoals ik niet bij de wereld hoor.‭ ‭
17‭ ‭Heilig hen dan door de waarheid. Uw woord is de waarheid.‭

Wat zijn jouw twee vragen aan God?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand