Vecht

Spreuken 28:4. Hoe staat het met jouw vechtlust ten opzichte van de goddeloosheid?

4 ‭Wie de wet niet naleeft, prijst de goddeloze, 
‭wie de wet in acht neemt, vecht tegen de wetteloze.

Klaar voor de strijd!


In een maatschappij waarin de goddeloosheid steeds meer toeneemt, geaccepteerd wordt en toegejuicht wordt, is het als kind van God steeds moeilijker om stelling te nemen en wordt de strijd tegen wetteloosheid steeds heftiger. Veel eenvoudiger is het om mee te gaan met het gedachtengoed van de goddelozen die het kwaad tot goed maken en het goede tot kwaad. Meegaan in die stroom betekent echter verder verwijderd raken van God, omdat de zonde en God twee dingen zijn die gewoonweg niet samen gaan. 
In de NBG wordt ‘vechten tegen de wetteloze’ vertaald met ‘ergeren zich aan hen’. Hoe groot is jouw ergernis ten opzichte van de zonde? Is er vechtlust van de Geest in jou om je te verzetten tegen de zonde in je eigen leven en de maatschappij? Wil je echt die reine, zuivere bruid zijn die klaarstaat om de Bruidegom - Jezus Christus - te ontmoeten wanneer die komt om zijn bruid te halen?

Openbaring 19:7-8  / NBV
7 ‭Laten we blij zijn en jubelen, laten we hem de eer geven! Want de bruiloft van het lam is gekomen en zijn bruid staat klaar.
8 ‭Zij mag zich kleden in zuiver, stralend linnen.’ Want dit linnen staat voor al het goede dat gedaan is door de heiligen.

Hij wil door zijn Geest de ergernis, de vechtlust in je opwekken ten opzichte van de zonde en je de kracht geven om je er tegen te verzetten.

Psalmen 139:23-24  / BasisBijbel
23 ‭God, ik wil dat U alles van me weet. 
‭Kijk in mijn hart, onderzoek mijn gedachten. 
‭24 ‭Zeg het me als ik iets verkeerds doe, 
‭en help me om weer te leven zoals U het wil. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand