Gehoor geven

Spreuken 28:9. Word jij gehoord?

9 ‭Als je geen gehoor geeft aan de wet, 
‭is zelfs je gebed de ‭HEER‭ een gruwel.

Hoor mijn woorden Heer.


Woord en gebed komen in deze spreuk samen. God spreekt door zijn Woord tot ons en wij spreken door gebed tot God. Spreekt God, maar luisteren wij niet, dan luistert Hij niet als wij spreken.

Psalmen 66:18  / NBV
18 ‭Had ik kwaad in mijn hart gevonden, 
‭de Heer had mij niet gehoord.

Gehoor geven betekent hier niet alleen ‘luisteren naar’, maar ook ‘gehoorzamen’, er naar leven. 
Het lied van vandaag gaat over Psalm 5 en gaat over gehoord worden. De tekst komt letterlijk uit Psalm 5 en het ging mij vooral om het wachten. Het kan soms best lang duren voordat God reactie geeft op je hulpgeroep en soms krijg je nooit antwoord. Het wil alleen niet altijd zeggen dat je niet gehoord bent. Dat overkomt alleen degenen die niet luisteren naar en gehoorzaam zijn aan het Woord van God. Doe je dat wel, weet dan dat God naar je hoort en dat Hij er is, ook al lijkt de hemel van koper. Ga staan op de beloftes in zijn Woord en geloof!

Lukas 11:9-13  / NBV
9 ‭Daarom zeg ik jullie: vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.10 ‭Want wie vraagt ontvangt, en wie zoekt vindt, en voor wie klopt zal worden opengedaan.11 ‭Welke vader onder jullie zou zijn kind, als het om een vis vraagt, in plaats van een vis een slang geven?12 ‭Of een schorpioen, als het om een ei vraagt?13 ‭Als jullie dus, ook al zijn jullie slecht, je kinderen al goede gaven schenken, hoeveel te meer zal de Vader in de hemel dan niet de heilige Geest geven aan wie hem erom vragen.’


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand