Zwoegt

Spreuken 16:26. Wat dwingt jou om te werken?

26 ‭‭Een mens zwoegt omdat hij moet eten, 
‭het is de honger die hem dwingt.‭ 

Ik vertrouw op U vandaag.


Een mooie spreuk om je op een regenachtige maandagmorgen als deze te motiveren weer te beginnen aan een nieuwe werkweek, omdat je brood op te plank moet hebben. In de Statenvertaling wordt gesproken over je ziel die je in beweging zet om te doen wat je moet doen, werken! Dan gaat het om je gevoel, je wil en je verstand.
Mijn gevoel vanmorgen zegt: ‘Niet doen, lekker weer in je warme bedje kruipen!’
Mijn wil zegt: ‘Kom op, aan de bak!’
Mijn verstand zegt: ‘Je hebt een verantwoordelijkheid naar jezelf, je gezin en de maatschappij, dus ga er voor!’

Dus trek ik zo mijn matje onder de bank vandaan voor mijn oefeningen, loop ik een rondje door de regen en begin deze nieuwe thuiswerkweek met mijn wil en mijn verstand. Mijn gevoel moet maar even luisteren. 
‘Heer, dank U dan U door de Heilige Geest mijn ziel wilt leren te doen wat goed is.’

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand