(Klein)kinderen

Spreuken 17:6. En wat als ........?

6 ‭‭Kleinkinderen zijn voor grootouders de kroon op hun leven, 
‭kinderen zijn trots op hun voorouders.‭ 

Van generatie tot generatie


Kijk ik naar onze eigen situatie, dan geeft deze spreuk mij een blij hart. Er zijn ons kleinkinderen gegeven, een kroon op ons leven. We zijn trots op onze ouders. Deze week hebben we mijn schoonmoeder begraven. Met dankbaarheid en trots hebben we teruggekeken op haar leven. Ze leefde met de Heer en heeft dat door mogen geven en voor mogen leven aan haar kinderen, klein- en achterkleinkinderen. Grote dankbaarheid dus.
Wat deze spreuk zo moeilijk en lastig maakt is het feit dat zoveel situaties anders zijn. Het zal je maar gebeuren dat je nooit een partner hebt gevonden om het leven mee te delen. Dat je geen (klein)kinderen kon krijgen. Dat je misbruikt, mishandeld, verwaarloosd of ongewenst bent verklaard door je ouders. Waar is dan de kroon en waar is dan de trots? Ik zou graag een woord van troost schrijven voor al diegenen die dat overkomen is, maar wat schrijf je dan? Mijn woorden zijn dan niet toereikend. Daarom grijp ik me vast aan het Woord van God.

1Petrus 5:7  / NBG51
7 ‭‭Werpt al uw ‭bekommernis‭ (zorg en verdriet) op Hem, want Hij zorgt voor u.‭ 

Dat is wat ik nu ga doen. Met een dankbaar hart voor wat ons gegeven is jullie zorg en verdriet op Hem werpen. 
De Heer zij met jullie, beschermt jullie, is goed voor jullie, zorgt voor jullie, waakt over jullie en geeft jullie zijn vrede.’
Groot is zijn trouw! Van generatie tot generatie!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand