Toetst

Spreuken 17:3. Doorsta jij Gods toets?

3 ‭‭De smeltkroes toetst het zilver, de oven toetst het goud, 
‭de ‭HEER‭ toetst het hart.‭ 

Doorgrond mij God en ken mijn hart.



Psalmen 139:23-24  / BasisBijbel
23 ‭‭God, ik wil dat U alles van me weet. 
‭Kijk in mijn hart, onderzoek mijn gedachten.‭ 24 ‭‭Zeg het me als ik iets verkeerds doe, 
‭en help me om weer te leven zoals U het wil.‭ 

Is dit wat jij wil? Laat dit dan je gebed zijn voor vandaag en alle dagen van je leven, zodat je straks aan het eind de toets zult doorstaan.

1Petrus 1:4-7  / NBV
4 ‭‭‭Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden.‭ 5 ‭‭‭ 6 ‭‭Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren.‭ 7 ‭‭Zo kan de echtheid blijken van uw geloof–zoveel kostbaarder dan vergankelijk goud, dat toch ook in het vuur wordt getoetst–en zo verwerft u lof, eer en roem wanneer Jezus Christus zich zal openbaren.‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand