Vertrouwen

Spreuken 31:11-12. Hoe staat het met het vertrouwen in jullie relatie?

‭11‭ ‭Haar man vertrouwt op haar 
‭en zal daar rijkelijk bij winnen.‭ ‭
12‭ ‭Ze brengt hem voorspoed, geen ellende, 
‭alle dagen van haar leven.‭

Ik vertrouw op U vandaag.


In een relatie is vertrouwen de belangrijkste peiler, meer dan liefde. Ik ben al een tijd op weg met mijn vrouw en heb ontdekt dat de liefde dan weer meer, dan weer minder is. Het vertrouwen is echter al die jaren rotsvast geweest. Wel aangevallen, maar rotsvast. Mijn huis is een plaats waar ik graag naar toe ga. Waar ik me veilig voel, geliefd en waar het goed vertoeven is wat betreft de dagelijkse noden van een mens. 
Hoe anders kan het zijn wanneer het vertrouwen weg is, je huis niet meer een veilige thuisbasis is, je niet geliefd bent en er geen zorg is voor elkaar. Dan ben je beklagenswaardig, dan zijn jullie beklagenswaardig. 
Dan is het de hoogste tijd dat je weer leert te vertrouwen en dat kan volgens mij maar op één manier: Door te putten uit de bron van vertrouwen, Jezus Christus!

Filippenzen 4:19, NBV
‭19‭ ‭Mijn God zal uit de overvloed van zijn majesteit elk tekort van u aanvullen, door Christus Jezus.‭

Hij is zó betrouwbaar! Leer te vertrouwen op Hem, wetend dat Hij betrouwbaar is en je leert te vertrouwen op je partner, onvoorwaardelijk. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand