Woorden

Spreuken 22:17-21. Wat betekent het Woord van God voor jou?

17 ‭Schenk mijn kennis een aandachtig oor, 
‭luister naar de woorden van de wijzen.18 ‭Het is goed ze vast te houden, 
‭zodat je ze altijd op je lippen hebt.19 ‭Jou laat ik ze horen, nu, 
‭opdat je op de ‭HEER‭ vertrouwt.20 ‭Heb ik niet dertig spreuken voor je opgeschreven, 
‭vol kennis en goede raad?21 ‭Het is om je de waarheid te leren, waarachtige woorden, 
‭om een betrouwbaar antwoord te geven aan wie je heeft gestuurd.

Het geheim is vertrouwen op zijn Woord.


Verzen die spreken over het Woord van God en ons het volgende duidelijk maken:
  • Schenk aandacht aan het Woord van God. Lees je Bijbel elke dag.
  • Luister naar het Woord van God. Doe moeite om te begrijpen wat je leest in de Bijbel.
  • Leer het Woord van God uit je hoofd, zodat je het paraat hebt op momenten dat dat nodig is en je geen Bijbel bij de hand hebt.
  • Het Woord van God helpt je om meer op God te vertrouwen. Waarom? Omdat Hij doet wat Hij zegt. God is betrouwbaar.
  • Het Woord van God is de waarheid. Wanneer je dingen leest die je niet begrijpt, parkeer die dan en bewaar ze in je hart, net als Maria dat deed toen de engel Jezus geboorte aankondigde. Laat je grondhouding zijn dat het Woord van God de waarheid is.
  • Het Woord van God helpt je om goede raad te geven aan mensen die daar om vragen.

Psalmen 119:105  / BasisBijbel
Uw woord leidt mij. 
‭Het is als een lamp voor mijn voeten, 
‭een licht op mijn pad. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand