Verdedigt

Spreuken 22:22-23. Wiens rechten verdedig jij?

22 ‭Beroof een arme niet, hij is al arm genoeg. 
‭Vertrap een verschoppeling niet als hij terechtstaat in de poort.23 ‭Want de ‭HEER‭ verdedigt hun rechten, 
‭wie hen bedreigen, jaagt hij de dood in.

Breng de armen goed nieuws


In een wereld waarin de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer, is deze wijsheid iets om bij stil te staan en je af te vragen: Wiens rechten verdedig ik? Voor wie sta ik op de bres? Niet alleen in gebed, maar in woord en daad!
Kijk naar Jezus en de opdracht die Hij uitvoerde:

Lukas 4:18-19  / NBV
18 ‭‘De Geest van de Heer rust op mij, 
‭want hij heeft mij gezalfd. 
‭Om aan armen het goede nieuws te brengen 
‭heeft hij mij gezonden, 
‭om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken 
‭en aan blinden het herstel van hun zicht, 
‭om onderdrukten hun vrijheid te geven,19 ‭om een genadejaar van de Heer uit te roepen.’

De armen en verschoppelingen gaan Hem na aan het hart.

Filippenzen 2:5  / BOEK
5 ‭Blijf erop toezien dat uw innerlijke houding moet zijn zoals die van Christus Jezus,

Met die innerlijke houding zul je de armen zeker niet beroven en de verschoppelingen zeker niet vertrappen. Integendeel, je brengt ze goed nieuws, zet ze vrij, geneest en herstelt ze. Als jij wilt zal Hij het willen en het werken in jou uitwerken.

Filippenzen 2:13  / NBV
13 ‭want het is God die zowel het willen als het handelen bij u teweegbrengt, omdat het hem behaagt.

Ga dus maar op weg!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand