Bekwaam

Spreuken 22:29. Zie jij iemand die bekwaam is?

29 ‭Zie je iemand die bekwaam is? 
‭Hij komt in dienst van de koning, 
‭onaanzienlijken zal hij niet dienen.

Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden Heer. Ik stel ze onder de leiding van uw Geest.


Ben je vlug, vaardig, kundig‭ en snel klaar met je werk, dan zal dat gezien worden en is de kans groot dat je carrière maakt. Zo gaat dat in het dagelijkse leven. Stel je je onder de leiding van de Heilige Geest in een leven van overgave, geloof en vertrouwen, dan heb je de bekwaamheid om vlug, vaardig en kundig te zijn in het koninkrijk van God. Of je snel klaar bent hangt af van je bereidheid om je in te zetten voor de Koning in dat leven van overgave, geloof en vertrouwen. En met de gave, de vaardigheid en kundigheid die jij van Hem ontvangen hebt door de Heilige Geest, ten dienste van het grote geheel. De gemeente in de eerste plaats, maar ook de wereld om je heen. Ga op zoek naar die gave(n) en kies er voor bekwaam te willen zijn voor de Koning. De Heer zegent je daarin.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand