Uitstraalt

Spreuken 21:4. Wat straal jij uit?

4 ‭Een hooghartige blik, een aanmatigend hart, 
‭wat een goddeloze uitstraalt is zondig.

Dood de werken van mijn vlees.


Hoogmoed en trots. Mijn leven lang merk ik dat ze voortdurend op de loer liggen, om te zien waar ze ingang vinden in mijn leven. Ze zijn de uitgang gewezen toen ik een kind van God werd, maar regelmatig zijn er momenten geweest dat ik door mijn ik-gerichtheid de deur weer op een kier zette. En voordat je het weet sluipen hoogmoed en trots weer naar binnen om te voorkomen dat je je oog gericht gaat houden op Jezus en te stimuleren dat het allemaal om jou gaat. 
Daarom dat ik elke dag begin met het aantrekken van de geestelijke wapenrusting uit Efeziƫrs 6, waarbij ik afsluit met het gebed om de vervulling met de Heilige Geest. Die is het die constant op Jezus wijst en in staat is de werken van mijn zondige wil, waarvan hoogmoed en trots er twee zijn, te doden. Ik wil namelijk meer gaan lijken op Jezus. Uitstralen wat Hij uitstraalde. Nederigheid i.p.v. hoogmoed en trots.

1Petrus 5:5b /HSV
5 ‭………… Wees met nederigheid bekleed, want God keert Zich tegen de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand